یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب قطع کامل روابط ديپلماتيک با دولت انگلستان، ايسنا

کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در جلسه بعدازظهر امروز قطع کامل روابط ديپلماتيک با دولت انگلستان را تصويب کرد.

محمد کرمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: طرح کاهش روابط جمهوری اسلامی ايران با دولت انگلستان با حضور مسئولان وزارتخانه‌های امور خارجه و وزارت اطلاعات و ساير دستگاه‌ها بررسی و مباحث مهمی طی سه ساعت و نيم مطرح شد.

وی افزود: در جلسه امروز پيشنيه و سوابق خصومت‌آميز و دخالت‌های مستمر دولت انگلستان در امور داخلی ايران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و هر يک از دستگاه‌ها نظرات کارشناسی خود را مطرح کردند. اعضای کميسيون امنيت نيز با بيان مطالبات برحق ملت ايران، که مبتنی بر منافع ملی، مصلحت و حکمت است، و با توجه به اظهارت سخيف سفير انگليس، قطع رابطه با دولت انگليس را به صورت قاطع مطرح کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم کرمانشاه تصريح کرد: اعضای کميسيون امنيت ملی پس از اظهارات نمايندگان مجلس و دولت، طبق آئين نامه داخلی مجلس رای‌گيری کرده و اکثريت آرا قطع رابطه‌ی کامل با دولت انگليس را خواستار شدند.

وی گفت: با نهايی شدن نظر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی، طرح به زودی تقديم هيات رييسه مجلس خواهد شد تا نحوه برخورد مجلس شورای اسلامی به رای نمايندگان گذاشته شود.

کرمی‌راد تصريح کرد: تصميم امروز کميسيون امنيت ملی پاسخی است به اظهارات مداخله جويانه دولت انگلستان در امور داخلی جمهوری اسلامی ايران.

وی با کليدی و مهم دانستن مسائل مطرح شده در جلسه امروز کميسيون، گفت: همچنين در اين جلسه « سابقه خصومت‌ها و دخالت‌های دولت انگليس از ديرباز تاکنون»،« دخالت سفارت انگلستان در مسائل مربوط به فتنه»،« فعاليت‌های دولت انگلستان در راستای صدور قطعنامه عليه دولت جمهوری اسلامی ايران در شورای امنيت سازمان ملل»،« اثبات دخالت دولت انگليس در به شهادت رساندن اساتيد و نخبگان ايرانی» ،« اظهارات مسئول سازمان امنيت انگلستان (MI۶)» ، « نحوه تعامل دبير شورای عالی امنيت ملی در مذاکرات هسته‌ای و مذاکرات آتی ، که قرار است در استانبول برگزار شود» در جلسه‌ی امروز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هيات رييسه کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، قطع يا حداکثر کاهش روابط ديپلماتيک و سياسی جمهوری اسلامی ايران با دولت انگلستان را مورد تاکيد اجماع کميسيون دانست و خاطرنشان کرد: اين موضوع به تفصيل در جلسه امروز مطرح و از ابعاد مختلف بررسی شد.

کرمی‌راد تصميم‌گيری در خصوص ايرانيان ساکن در انگلستان در صورت قطع روابط ديپلماتيک ايران با دولت اين کشور را وظيفه وزارت امور خارجه دانست و اظهار کرد: کميسيون امنيت ملی به صورت کلان به موضوع پرداخت و تصميم‌گيری درباره مسائل اجرايی از سوی مسئولان وزارت امور خارجه انجام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016