یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقض حق آزادی بيان و اجتماعات فعالين سياسی ايرانی و اعمال خشونت پليس عليه آنان در برلين، کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران – برلين

ايرانيان آزاديخواه در سراسر جهان!

با حمله پليس به تظاهرات ايرانيان برلن و تعرض به آزادی بيان آنان بدنبال شکايت سفارت جمهوری اسلامی ،آزادی فعاليت سياسی و حقوق دمکراتيک همه ما مورد تعرض قرار گرفته است . اين تنها به جامعه ايرانيان تبعيدی و غير تبعيدی خارج از ايران هم محدود نمی شود، اين مسئله تعرضی آشکار به حقوق شهروندی همه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به دنبال اعتراضات انجام شده در هفته گذشته، اين مسئله به ويژه در رسانه های آلمانی و ايرانی انعکاس گسترده يافته است. بعد از درخواست برگزارکنندگان ميتيگ اعتراضی ١٠ دسامبر برلن ، بسياری با ارسال نامه های اعتراضی به سناتور داخلی و شهردار برلن مراتب اعتراض خود را اعلام کرده اند. سازمان های حقوق بشر و وکلای مترقی خواستار روشن شدن اين مسئله شده اند. پيگيری سياسی اين واقعه ديگر تنها مسئله برگزارکنندگان اين ميتيگ نيست.

تا کنون سه نماينده مجلس آلمان از حزب سبزها و حزب چپ آلمان در اعتراض به اين واقعه خواستار روشن شدن مسئله شده و درخواست توضيح علنی سناتور داخلی و پذيرش هيئتی متشکل از نماينده جامعه بين المللی حقوق بشر و وکيل شاکيان خصوصی پرونده ترور ميکونوس و نمايندگان دو نهاد برگزارکننده ميتينگ اعتراضی برلن شده اند. حزب چپ آلمان خواستار روشن شدن اين مسئله در پارلمان برلن شده است.
سناتور داخلی برلن، دکتر ارهارد کرتينک در روز پنج شنبه۱۶ دسامبر ۲۰۱۰ با دعوتی غيرمترقبه از مسئول ثبت اين ميتيگ با ابراز تاسف از حادثه عذرخواهی نموده و اعلام نمود که اين مسئله با حساسيت بسيار بالائی در دست بررسی قرار دارد. دو تن از اعضای شرکت کننده در اين نشست تاکيد کردند که اقدام پليس و ممنوعيت پلاکارد با مضمون "سرنگونی جمهوری اسلامی ايران" نقض آشکار آزادی بيان شرکت کنندگان اين ميتيگ بوده و اين مسئله را از طريق قضائی مورد پيگيری قرار داده اند. در آنجا هم چنين از طرف ما اعلام شد که ٨ فعال سياسی که مورد ضرب و جرح نيروهای پليس قرار گرقته اند نيز شکايت کرده اند. شکايتی نيز به مسئولين اورژانس که مانع همراهی شدن يک فعال زن مجروح از محل حادثه به بيمارستان شدند ، نيز صورت گرفته است.

امروز وظيفه همگی ماست که برای دفاع از آزادی بيان و حق تعيين مبارزه سياسی خود، در هر کجا که هستيم صدای اعتراض خود را به اين واقعه بلند کنيم.
ما شما را در جريان پيشرفت پيگيری قضائی واقعه برلن قرار خواهيم داد.
پيروز باشيد.
برلن، ١٩ دسامبر ٢٠١٠
کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران – برلين

Komitee zur Unterstützung der politischen Gefangenen im Iran- Berlin e.V.
kupg_iran@yahoo.de
کانون پناهندگان سياسی ايرانی – برلين
Verein iranischer Flüchtlinge in Berlin e.V. (WWW.IPRBERLIN.COM)
VereinIranischerFluechtlinge@gmx.de

برای ارسال نامه اعتراضی به سناتور داخلی برلن و شهردار برلن به سايت همگامی مراجعه کرده و بعد از بازکردن متن نامه بزبان آلمانی ، واضافه کردن نام و محل زندگی آن را مستقيما با آدرس ايميل که در بالای هر دو نامه قيد شده ،ارسال کنند.
http://www.hamgami.org/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016