دوشنبه 29 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا شهابی به اعتصاب غذای خود پايان داد، جرس

جرس: رضا شهابی عضو زندانی سنديکای کارگران شرکت واحد به اعتصاب غذای خود در زندان پايان داد.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، رضا شهابی که از روز ۱۳ آذرماه در اعتراض به وضعيت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از درخواست بسياری از فعالان مدنی و نيز درخواست اخير سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران روز يک شنبه ۲۸ آذرماه به اعتصاب غذای خود پايان داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا شهابی کارگر و عضو هيات مديره ی سنديکای کارگران شرکت واحد در روز ۲۲ خرداد ۸۹ از محل کار ربوده شد و در مدت نزديک به ۶ ماه که در بند ۲۰۹ زندان اوين تحت بازجويی قرار گرفته، تحت انواع فشار های روحی و جسمی قرار گرفته است تا اتهامات کذب طرح شده عليه خود را بپذيرد.

اين در حالی است که در ۱۹ مهرماه با اعلام کتبی از سوی شعبه دوم بازپرسی امنيت مستقر در زندان اوين، خانواده او برای آزاديش وثيقه ۶۰ ميليون تومانی توديع کرده بودند.

بازجوی او با اعتراض به مبلغ تعيين شده درخواست وثيقه ی ۱۰۰ ميليون تومانی کرده است و اين موضوع را نيز به طور کتبی به رضا شهابی ابلاغ کرده اند اما تا کنون در اين مورد هيچ اعلامی به خانواده ی وی انجام نشده است.

با وجود اينکه مدت دو ماه از صدور نامه آزادی شهابی گذشته مقامات قضايی و امنيتی برای اعمال فشار عليه او و خانواده اش از پاسخ دادن به سرنوشت پرونده قضايی رضا طفره رفته‌اند و هر دو منبع قضايی دادگاه انقلاب (واقع در خيابان معلم) و بازپرسی شعبه دوم مستقر در اوين به طور کلی از در اختيار داشتن پرونده اين فعال کارگردی اعلام بی اطلاعی می‌کنند.

سازمان عفو بين‌الملل در بيانيه ای با تشريح وضعيت رضا شهابی و ديگر اعضای بازداشت شده سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به عنوان «زندانی عقيدتی»، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است تا فوراً آنها را آزاد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016