سه شنبه 30 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليست جديد قيمت ها در سومين روز هدفمندی، مهر

امروز سه شنبه گشت و گذاری در بازار و با تمرکز بر روی نحوه خريد مردم از دقت نظر و خروج تدريجی شهروندان از پديده مصرف گرايی حکايت دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت سه روز از زمان اجرای بزرگترين طرح اقتصادی تاريخ ايران، بازار و مردم در حال تغيير در الگوهای مصرف و شرايط خريداری کالا از بازار هستند به نحوی که توليدکنندگان ترجيح دادند تا بسياری از کالاهای عرضه شده خود را در بسته هايی با وزن کمتر اما کيفيت بالاتر به مخاطبان خود که همان مصرف کنندگان بازار هستند، عرضه کنند.

امروز سه شنبه گشت و گذاری در بازار با تمرکز بر روی نحوه خريد مردم نشانگر دقت نظر و خروج آنها از پديده مصرف گرايی است چرا که مردم اگر چه يکی از بزرگترين شبهای سنتی خود را در سال پيش رو دارند اما ترجيح می دهند رفتار مصرفی خود را نسبت به سالهای قبل مورد تجديد نظر قرار دهند؛ بر اين اساس مردم با دقت نظر هر چه بيشتر و به اندازه نياز مصرفی خود در اين شب رو به بازارها آورده اند و با وسواس قابل ملاحظه ای اقدام به خريد کالا می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توليد کنندگان نيز با درک ضرورت همراهی با مردم به خصوص وزارت بازرگانی در اجرای هر چه بهتر اين طرح تلاش دارند تا علاوه بر تامين مايحتاج مورد نياز مردم برای جذب هر چه بيشتر مشتری و رقابت با ساير هم صنفان خود را مد نظر قرار داده و مايحتاج مورد نياز مردم به خصوص ميوه را که به طور مرسوم به صورت فله ای عرضه می شد بسته کرده و در وزن های يک کيلوگرمی و نهايت دو کيلوگرمی در اختيار مردم قرار دهند.

... و اما قيمتها در سومين روز از اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها و در آستانه شب يلدا تنها نوسان اندکی را در ميوه به خود می بيند که عمدتا اقلام پرطرفدار مردم در اين شب و شامل انار و هندوانه است.

قيمت هر کيلوگرم انار با اندکی افزايش نسبت به روزهای گذشته به ۱۴۷۰ تومان و قيمت هر کيلوگرم هندوانه به قيمت ۴۳۰ تومان عرضه می شود، اين در حالی است که وزارت بازرگانی سقف قيمتی هندوانه را با توجه به ميزان توليدات و کشش بازار ۴۵۰ تومان تعيين کرده است.

البته سازمان ميادين ميوه و تره بار برای رفاه حال مردم غرف عرضه مستقيم انار را نيز داير کرده اند اما بررسی قيمت ساير اقلام نشان از ثبات قيمتی و در مواردی به دليل کاهش تقاضا با کاهش قيمت مواجه است؛ بر اين اساس قيمت هر کيلوگرم نارنگی ۷۵۰تومان، پرتقال شمال ۹۲۰ تومان، پرتقال تامسون ۱۵۰۰ تومان، خيار ۶۹۰ تومان و موز ۱۱۲۰ تومان در بازار مشاهده می شود.

در بخش صيفی جات نيز علی رغم کمبود پياز در بازار طی روزهای گذشته اما از امروز اين کالای مورد نياز مردم به وفور و با قيمت ۵۷۰تومان در ميادين ميوه و تره بار عرضه می شود ضمن اينکه قيمت هر کيلوگرم سيب زمينی ۴۸۰ تومان، گوجه ۹۷۰ تومان، هويچ ۳۲۰ تومان، بادنجان ۷۲۰ تومان، کدو ۴۹۰ تومان، شلغم ۲۵۰تومان و چغندر ۲۵۰ تومان عرضه می شود.

همچنين علاوه بر ميوه و صيفی جات قيمت ساير اقلام از جمله برنج، اقلام پروتئينی و حبوبات نيز بدون تغيير بوده و حتی در مواردی توليد کنندگان تخفيفهای ۵ تا ۱۵ درصدی را برای مصرف کنندگان لحاظ کرده اند که به نظر می رسد ناشی از تفاهمات سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان است.

بر اين اساس هر کيلوگرم مرغ تازه ۲۷۰۰ تومان و هر کيلوگرم تخم مرغ ۱۵۲۰ تومان عرضه می شود، ضمن اينکه هر بسته ۹۰۰ گرمی لپه ۱۹۵۰ تومان ، لوبيا قرمز ۲۴۶۰ تومان، لوبيا سفيد ۱۹۷۵ تومان، لوبيا چيتی ۲۴۵۰ تومان، نخود لوبيا ۱۹۰۰ تومان و عدس ۲۰۲۴ تومان عرضه می شود.

همچنين يک کيلوگرم گوشت مخلوط گوسفند و گوساله چرخ کرده ۸۵۰۰ تومان، ماهيچه گوسفندی ۱۸ هزار و ۲۷۰ تومان، ماهيچه گوساله ۱۲ هزار تومان، ران گوساله ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان ، آبگوشتی گوسفندی ۱۰ هزار و ۷۵۰ تومان و قلوه گاه ۸ هزار و ۴۵۰ تومان عرضه می شود.

همچنين قيمت هر بسته ۵ کيلوگرمی قند بدون تغيير نسبت به روز گذشته ۶۷۵۰ تومان، يک کيلوگرم شکر ۱۰۸۰ تومان و هر قوطی ۵ کيلويی روغن نباتی نيز بدون تغيير نسبت به روز گذشته ۱۰۲۰۰ تومان عرضه می شود. قيمت هر قوطی رب ۱۷۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

در همين حال، قيمت هر کيلوگرم برنج هاشمی ۲۲۵۰ تومان، برنج طارم درجه يک ۲۵۰۰ تومان، برنج دودی ۱۹۰۰ تومان و برنج هندی ۱۶۵۰ تومان در بازار به چشم می خورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016