چهارشنبه 1 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات تهران، انتخاب

به نوشته بورس۲۴ ،کارکنان مخابرات استان تهران در اعتراض به عدم دريافت مطالبات خود در محل اداره کل مخابرات تهران تجمع کردند.
گفته می شود، کاهش درآمدهای مخابرات از جمله دلايل کاهش حقوق و مزايا و در نهايت اعتراض کارکنان اين شرکت است.
مخابرات يک شنبه گذشته ۵.۵ درصد از سهام همراه اول را در فرابورس ايران واگذار کرد تا به درآمدهای خود بيفزايد از طرفی ديگر مخابرات استان تهران که ۵۶ درصد از درآمد کل مخابرات ايران را تامين می کند نيز با هدف کاهش هزينه ها اخيرا ضريب ميانگين حقوق و مزايا کارکنان را از ۶۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان کاهش داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش می افزايد: مخابرات تهران سال گذشته ۷۵۰ ميليارد تومان سود داشت و در بين شرکت های زيان ده استانی "اخابر" شرکتی است که به دليل مشترکان بسيار زياد، سود اصلی مخابرات را پس از همراه اول تامين می کند.
اين در حالی است که در سال گذشته همزمان با واگذاری مخابرات به توسعه اعتماد مبين به کارکنان اين شرکت وعده داده شده بود که حقوقشان مطابق با بخش خصوصی افزايش پيدا می کند.اما بعد از واگذاری بلوک ۵۰ درصدی مخابرات سهامدار جديد شرکت زير بار افزايش حقوق نمی رود.

در اين حال گفته می شود، مديران مخابرات استان تهران به شرکت مادر يعنی مخابرات ايران قول داده اند که ۱۶۵ ريال از سود ۴۲۰ ريالی شرکت اصلی " اخابر " را تامين نمايد.
مخابرات استان تهران همچنين برای شناسايی سود و نشان دادن تلاش خود برای تحقق درآمد " اخابر " پيشنهاد داده که ۳۵۰ هزار شماره تلفن رند ثابت تهران در قالب مزايده ای با قيمت های بالا فروخته شود.
مخابرات ايران که شرکت های زيان ده استانی را در پرتفوی خود دارد، سال گذشته هم با افزايش مدت زمان ضريب استهلاک از ۸ سال به ۲۵ سال، سعی کرد تا درآمد خود را بالا نشان دهد.
" اخابر " هم اکنون در قيمت ۲۶۲ تومان نوسان حدود ۳.۵ درصد منفی را تجربه می کند و در آستانه صف فروش نيز قرار دارد. از سويی ديگر ،سهام تازه وارد وابسته به مخابرات يعنی همراه اول هم صبح امروز پس از حضور ۷۲ ساعته در بازار سرمايه و بازدهی ۱۰ درصدی، منفی شد و در قيمت ۳۷۷۲۱ ريال با عرضه حدود ۵ ميليون سهمی مواجه شد.
در لحظه مخابره اين خبر، يکی از کارمندان معترض مخابرات تهران به بورس ۲۴ گفت: برای نشان دادن اعتراض خود به کاهش درآمد، طومار ۲۴ صفحه ای به امضای ۲ هزار از کارمند مخابرات تهران رسيده است.
وی تلاش برای تحقق درآمدهای اعلام شده به بورس توسط شرکت مخابرات ايران و زيان ده بودن شرکت های زير مجموعه را دليل اصلی کاهش حقوق کارکنان مخابرات استان تهران عنوان کرد.
اين اتفاقات در شرايطی رخ داد که اخابر " دو روز پيش سود هر سهم تلفيقی خود را ۴۵۳ ريالی و سود شرکت اصلی را ۴۲۰ ريال اعلام کرده بود.
با اين حال ،نائب رئيس هيات مديره مخابرات ايران در جلسه معارفه همراه اول که اخيرا برگزار شد،اعلام کرده بود که با واگذاری مخابرات حقوق کارکان نه تنها کاهش نيافته، بلکه افزايش هم داشته است.
آخرين اخبار از اين تجمع اعتراض آميز حاکی از آن است که با قول های مساعد داده شده به کارکنان شرکت مخابرات تهران از سوی برخی از کارکان قديمی تجمع به پايان رسيده و معترضين متفرق شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016