دوشنبه 6 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح الامينی: ظلم بزرگ تر از کشتن فرزندم همين اتهام ها و تاراج دستاوردهای نظام در فتنه اخير بود، مهر

روح الامينی با اشاره به اصرار لجوجانه سران فتنه بر تهمت تقلب گفت: ظلم بزرگتر از شهادت فرزند من، همين اتهام ها و تاراج دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در فتنه اخير بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالحسين روح الامينی که به عنوان مهمان ويژه ششم دی ماه سالروز حادثه عاشورای ۸۸ در خبرگزاری مهر حضور يافته بود ضمن بازديد از خبرگزاری مهر به سوالات خبرنگاران سرويس سياسی در خصوص ابعاد فتنه سال ۸۸، حوادث روز عاشورا و خروش مردم در روز نه دی ماه ۱۳۸۸ پاسخ گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به شباهت حماسه مردمی نهم دی ماه با راهپيمايی وحدت در آبان ۱۳۵۸گفت: در آن راهپيمايی که به نشانه حمايت از حضرت امام (ره) و در جهت وحدت جامعه انجام شد، به تمام درگيری های که در آن ماه های ملتهب با هدف جلوگيری از تشکيل نظام جمهوری اسلامی انجام می شد، پايان داده شد.

وی با اشاره به شباهت سال ۵۸ با سال ۸۸ افزود: در آن سال ما شاهد درگيری های شديد و خونين در نواحی مختلف کشور از جمله در سيستان بلوچستان، بندر ترکمن و گنبد بوديم و کشور در وضعيت حساسی قرار داشت.

روح الامينی تصريح کرد: در سال ۸۸ نيزراهپيمايی نهم دی ماه همانند آن راهپيمايی در سال ۵۸ به تمام درگيری ها پايان داد.

دبير کل حزب توسعه و عدالت در ادامه با اشاره به اينکه بزرگترين داغ برای ما ظلم بزرگی بود که به نظام وارد شد، ادامه داد: گذشته از تمام تالمات و هتک حرمت هايی که در جريان حوادث پس ازانتخابات انجام شد و بايد به آن رسيدگی شود، ظلم به نظام با اصرار بر اتهام تقلب بدون پيگيری در مسير قانونی، بزرگترين داغ برای ما بود.

وی افزود: پس از اين جريانات بود که کشورهای غربی گستاخ تر شدند و قطعنامه تحريم را در سازمان ملل به تصويب رساندند که تمام اين کارها با اميد به همين اتفاقات انجام شد.

روح الامينی گفت: آن ها هم اکنون از سران فتنه نيز عبورکرده اند و تنها به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی هستند.

اين کارشناس سياسی در ادامه تصريح کرد: ظلم بزرگتر از کشتن فرزنده بنده همين اتهام ها و تاراج دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در فتنه اخير بود.

روح الامينی در ادامه با اشاره به اين که رمز تمام اين اتفاقات تقلب در انتخابات بود، گفت: من در زمان انتخابات به عنوان بازرس در استان اصفهان ازسوی آقای محسن رضايی فعاليت می کردم و زمانی که به دنبال بررسی صحت انتخابات در اين استان بوديم، از اعضای ستاد آقای موسوی تقاضا کرديم تا مدارک احتمالی تقلب را در اختيار ما قرار دهند، اما آنان به طور صريح به ما گفتند که مدرکی در خصوص تقلب در انتخابات در اختيار ندارند.

دبير کل حزب توسعه و عدالت در ادامه با اشاره به حضور ميليونی مردم درنهم دی ماه تصريح کرد: اين حضور برای خود من نيز غير منتظره بود و سيل عظيم جمعيت از سلايق مختلف در بيعت با نظام و رهبری برای من يادآور همان راهپيمايی وحدت در سال ۵۸ بود.

روح الامينی تصريح کرد: شعار يکپارچه مردم در راهپيمايی نهم دی ماه حمايت از رهبری و نظام اسلامی بود.

مشروح اين گفتگو که حاوی خاطرات و نکات ارزشمند از حادثه روز عاشورا و راهپيمايی نهم دی ماه است، در روزهای آتی منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016