چهارشنبه 8 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت سازمان يافته جمعی از مسيحيان فارسی زبان در تهران، هرانا

خبرگزاری هرانا - در روزهای مصادف با جشن های کريسمس تولد عيسی مسيح و سال نو ميلادی ماموران امنيتی اطلاعات در اقدامی سازمان يافته اقدام به بازداشت جمعی از نوکيشان مسيحی ساکن تهران نمودند.

بنا به اطلاع ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران"هرانا" روز يکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ همزمان با ايام شادی و سرور مسيحيان جهان که در کليساها بمناسبت سالروز ميلاد عيسی مسيح به دعا و شکر گزاری می پردازند و در آخرين روزهای پايانی سال نو مسيحی، ماموران امنيتی در اقدامی هماهنگ و از پيش تعيين شده جمعی از نوکيشان مسيحی ساکن تهران را بطور جداگانه در منازل شان بازداشت نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه گزارش"محبت نيوز" ماموران پس از ورود به منازل اين افراد ضمن بازداشت آنان اقدام به بازرسی و تفتيش کامل خانه های آنان نموده اند که در اين راستا برخی از وسايل شخصی از قبيل کامپيوترهای اين افراد را نيز ضبط و با خود برده اند.

در خصوص تعداد بازداشت شدگان گزارش شده که برخی از اين افراد بهمراه اعضای خانواده خود بوده اند که تاکنون تعداد بازداشت شدگان را تا ۱۰ نفر گزارش کرده اند.

همچنين برخی منابع خبری در تهران گزارش دادند که ماموران امنيتی پس از بازداشت اين شهروندان مسيحی اتهام اين افراد را به خانواده های آنان ، تغيير دين (ارتداد) ، ترويج مسيحيت و ارتباط با سازمانهای مسيحی خارج از کشور اعلام نمودند.

گزارش گرديده افراد بازداشت شده پس از دستگيری به مکانهای نامعلومی انتقال داده شدند که برخی از اين افراد تا کنون توانستند در تماسی بسيار کوتاه از سلامت خود خانواده هايشان را با خبر سازند و ظاهرا قادر نبودند تا توضيح بيشتری در مورد وضعيت خود به خانواده هايشان بدهند.

برخی خبرها حکايت ار آن دارد که ماموران امنيتی پس از شناسايی قبلی اين افراد همچنان در صدد هستند تا افرادی را که مرتبط با اين بازداشت شدگان هستند را تحت تعقيب قرار دهند که تاکنون موفق به بازداشت آنها نشده و يا اين افراد در حال حاضر متواری هستند.

گفته می شود موج حملات جديد از سوی ماموران امنيتی در برخورد با نوکيشان مسيحی در داخل ايران و همزمانی آن با اعياد کريسمس تولد عيسی مسيح که از روزهای با شکوه و روحانی برای مسيحيان جهان بويژه ايرانيان مسيحی می باشد آغاز گرديده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016