سه شنبه 14 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نعمت احمدی : هنوز رسيدگی به پرونده حبيب الله لطيفی آغاز نشده است، کمپين بين المللی حقوق بشر

نعمت احمدی، يکی از وکلای حبيب الله لطيفی، دانشجوی کردی که به اتهام محاربه قرار بود يکشنبه هفته گذشته اعدام شود در خصوص وضعيت رسيدگی مجدد به پرونده اين زندانی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که هنوز رسيدگی به پرونده آغاز نشده و اتفاق جديدی در اين پرونده رخ نداده است. حکم اعدام حبيب الله لطيفی هفته گذشته به دنبال تلاش های خانواده و وکلا برای متقاعد کردن قوه قضاييه برای رسيدگی مجدد به پرونده متوقف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نعمت احمدی در خصوص اينکه آيا رسيدگی به پرونده آغاز شده و آيا پرونده به تهران فرستاده شده است نيز با اشاره به اينکه حرف تازه ای برای گفتن ندارد، گفت: « هنوز رسيدگی شروع نشده و هنوز هيچ خبری به ما داده نشده است.»

همچنين روز گذشته آخرين فرد از خانواده بازداشت شده حبيب الله لطيفی که چند ساعت پس از به تعويق افتادن حکم اعدام اين زندانی در منزل پدری دستگير شدند، آزاد شد.
الهه لطيفی، يکی از خواهران حبيب الله لطيفی که به همراه پدر، برادران و خواهران ديگرش شبانه توسط ماموران امنيتی در منزل پدری دستگير شدند روز گذشته آزاد شد.

اما به گفته منبعی نزديک به خانواده ، ماموران از تمام اعضای بازداشتی تعهد کتبی گرفته اند تا با رسانه های خبری گفتگو نکنند و آنها فعلا در قرنطينه به سر می برند.
حبيب الله لطيفی اول آبان ۸۶ بازداشت شد و ۴ ماه در زندان انفرادی بود. او در ۱۰ تيرماه سال بعد در شعبه اول دادگاه انقلاب سسندج به جرم اقدام عليه امنيت ملی و نظام به عنوان محارب محکوم به اعدام شد و هفته گذشته ۲۶ آذرماه قرار بود اعدام شود که با تقاضای اعادی دادرسی وکلای پرونده و پيگيری های خانواده حکم اين زندانی متوقف ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016