سه شنبه 14 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محروميت از تحصيل سه دانشجو در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی - پس از ابلاغ احکام تعليق از تحصيل دو تن ازدانشجويان دانشگاه علوم و فنون دريايی خرمشهر، سجاد عباسی نيز به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شد.

به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی، با اينکه مدت زمان زيادی از ابلاغ حکم های تعليقی دو تن از دانشجويان عضو تشکل انجمن اسلامی – نريمان اسدی و خسرو فاضل پور- نمی گذرد که دانشجويان ديگری از ساير تشکلها قربانی قضاوت های سخت گيرانه کميته انضباطی اين دانشگاه شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سجاد عباسی دانشجوی مديريت_بندر ۸۶ (از فعالان و منتقدان صنفی)به علت توهين به روحانيت و امام جمعه خرمشهر به يک ترم تعليق محکوم شد.

کميته بدوی برای ايشان حکم محروميت از تسهيلات رفاهی را صادر کرده بود که بعد از اعتراض به حکم صادره، کميته تجديد نظر برای وی،يک ترم منع موقت از تحصيل را در نظر گرفت. اين حکم درحالی صادر می شود که شخص امام جمعه شفاهاً و کتباً اعلام نموده است که حتی اگر اين اتهامات درست باشد، اينجانب هيچ گونه شکايتی نسبت به هيچ شخصی ندارم.

لازم به ذکر است نريمان اسدی، عضو سابق انجمن اسلامی، در آذر به ۲ ترم تعليق از تحصيل محکوم شده است. حکم مذکور که توسط کميته انضباطی دانشگاه صادر شده است، اين دانشجو را به دليل شرکت در تحصن ۱۳ ابان سال گذشته، مستحق اين مجازات دانسته است.

کميته ی انضباطی دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، اين فعال دانشجويی را در حکم ابتدايی، از دانشگاه اخراج نمود. حکم اخراج نريمان اسدی، با اعتراض وی، توسط مسئولان سازمان سنجش متوقف شد.

براساس ماده ۴ از گفتار دوم آئين نامه انضباطی دانشجويان، جلسات کميته انضباطی بايد پس از تفهيم اتهام به دانشجوی متخلف، هر ۲ هفته يکبار برگزار شود و نتيجه آن براساس ماده ۷ از همان گفتار، ظرف يک ماه به آن دانشجو ابلاغ گردد. صدور حکم تعليق بعد از گذشت ۶ ماه از حکم اخراج نشان می دهد که اعضاء کميته انضباطی نه تنها برای حفظ سمت خود حاضر به صدور هر رايی هستند بلکه به ابزاری برای غرض ورزی ديگران نيز تبديل شده اند.

يادآور می شويم که تحصن ۱۳ آبان سال گذشته در اعتراض به بازداشت يکی از دانشجويان در راهپيمای ۱۳ آبان برگزار شد که با بازگشت دانشجوی مذکور به دانشگاه پايان يافت.

همچنين خسرو فاضل پور دانشجوی سال آخر رشته شيلات و عضو انجمن اسلامی، توسط کميته انضباطی تجديد نظر اين دانشگاه به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شد. اتهام اين دانشجو در حکم صادره توهين به امام جمعه خرمشهر و درگيری با ماموران حراست ذکر شده است. لازم به ذکر است که در کميته بدوی فاضل پور به سه ترم محروميت از تحصيل محکوم شده بود که پس از اخذ تعهد از وی دو ترم از آن به حالت تعليق درآمد.

به نظر می رسد روندی که در ترم گذشته به منظور امنيتی و يک دست کردن فضای دانشگاه با احضار سه نفر از اعضا انجمن اسلامی به دادگاه شهرستان خرمشهر، تعليق دوترمی نريمان اسدی از تحصيل و تهديد تعداد زيادی از اعضا اين تشکل دانشجويی توسط حراست دانشگاه آغاز شده بود، در ترم جاری نه تنها کاهش نيافته، بلکه شدت بيشتری نيز پيدا کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016