شنبه 18 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم نهايی دادگاه برای شيوا نظرآهاری: چهار سال حبس تعزيری، تبعيد به زندان شهر کرج و ۷۴ ضربه شلاق، کلمه

شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و وب نگار، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظرتهران، به تحمل ۴ سال حبس تعزيری، تبعيد به زندان شهر کرج و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش کلمه، شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران، امروز طی حکمی، با تبرئه‌ی شيوا نظرآهاری از اتهام ” اجتماع و تبانی عليه نظام” ، حکم وی را به ۴ سال حبس تعزيری کاهش داد و محل تبعيد او را از زندان شهرستان ايذه به يکی از زندان‌های شهر کرج تغيير داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نظرآهاری، پيش‌تر در شهريورماه، با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به شش سال حبس تعزيری، تبعيد به زندان شهرستان ايذه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. اين حکم با اعتراض وی و وکلای پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر ارسال شد.

شيوا نظرآهاری پس از برگزاری انتخابات پرمناقشه رياست جمهوری در سال ۸۸ به بازداشت نهادهای امنيتی درآمد و پس از تحمل ۱۰۰ روز بازداشت در اول مهرماه سال ۸۸ ، با قرار وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد.

وی سپس در ۲۹ آذرماه ۸۸ در هنگام رفتن به شهر قم جهت حضور در مراسم تشييع پيکر آيت‌الله منتظری، از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت، و پس از ۹ ماه، روز ۲۱ شهريورماه با موافقت قاضی پرونده، با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد.

نظرآهاری که پس از برگزاری انتخابات، بيش از يکسال در زندان بوده است، بيش از ۳ ماه در سلول انفرادی به سر برده است.

گفتنی است، در طول دوران بازداشت وی، رسانه‌های حامی دولت مطالب خلاف واقع بسياری را عليه اين فعال حقوق بشر در رسانه‌های خود منتشر کردند. در نمايشگاه مطبوعات امسال نيز، تصاوير وی به عنوان رابط گروه‌های مخالف نظام در محل نمايشگاه نصب شده بود. همچنين در مراسم ۱۳ آبان ماه تصاويری از وی و خانواده‌اش بر ديوارهای سفارت سابق آمريکا در تهران نصب شده بود.

شيوا نظرآهاری، از جمله دانشجويان ستاره‌داری است که پس از بازداشت با اتهام سنگين “محاربه” مواجه شد. وی که در طول دوران بازداشت خود، هرگونه وابستگی به گروه‌های سياسی مخالف را تکذيب کرده بود در دادگاه نيز به اتهام محاربه مورد محاکمه قرار گرفت. پيش از اين ضياءالدين نبوی و مجيد دری نيز در دادگاه با اتهاماتی مشابه به احکام سنگين حبس و تبعيد محکوم شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016