سه شنبه 21 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرحناز ترکستانی به وزارت بهداشت بازگشت، پايان ۱۰ روز جنجالی بر سر تعيين رياست سازمان ملی جوانان، مهر

پس از ۱۰ روز جنجالی بر سر تعيين رياست سازمان ملی جوانان در نهايت گزينه ای برای رياست اين سازمان تعيين نشد و دکتر فرحناز ترکستانی با انصراف از پذيرش اين سمت به معاونت دانشجويی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازگشت.
به گزارش خبرنگار مهر، روز ۲۹ آذر ماه سال ۸۹ خبری بر روی خروجی سايت دولت قرار گرفت که بر اساس آن دکتر فرحناز ترکستانی معاون وزير بهداشت طی حکمی از سوی رئيس جمهور به معاونت رياست جمهوری و رياست سازمان ملی جوانان منصوب شده بود. پيش از وی مهرداد بذرپاش رياست سازمان ملی جوانان را بر عهده داشت که پس از تغييرات اين سمت به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور اجتماعی منصوب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساعاتی بعد از آن موج تاييدها و تکذيبها در رسانه ها فراگير شد و در ابتدا عنوان شد که ترکستانی اين سمت را نپذيرفته است، در ادامه گفته شد که اين حکم بدون هماهنگی اعلام شده و پس از آن شنيده ها و مصاحبه ها به اين موضوع تاکيد داشت که ترکستانی حکم رياست سازمان ملی جوانان را به دليل کسالت و بيماری نپذيرفته است.

خبرها و گمانه زنی‌ها ادامه داشت تا زمانی که فرحناز ترکستانی در نامه ای اعلام کرد خود را مقيد به تبعيت از نظرات دکتر احمدی‌نژاد می‌داند و يادآور شد: به‌ دليل بيماری از رئيس‌جمهور درخواست کرده بودم که اين مسئوليت را به فرد ديگری بسپارند اما پس از صدور حکم رسمی خود را موظف به انجام اين وظيفه مهم می‌دانم و تلاش خواهم کرد تا اين مسوليت خطير را به نحو مطلوبی به انجام برسانم.

زمان مراسم توديع و معارفه بذرپاش و ترکستانی اعلام شد اما مراسم دو بار متوالی لغو شد و با وجود اينکه دليل لغو آن تداخل برنامه های کاری اعلام شده بود اما گمانه زنی ها به اين موضوع تاکيد داشت که ترکستانی در نهايت از پذيرش حکم رياست سازمان ملی جوانان انصراف داده است.

نامه دومی از سوی ترکستانی منتشر شد که در آن از رئيس جمهور خواسته بود با توجه به وظايف خانوادگی و ضعف قوای جسمانی رياست سازمان ملی جوانان را به شخص ديگری واگذار کند.

به گزارش مهر، در متن منتشر شده از سوی فرحناز ترکستانی پيرامون مسئوليت جديدش آمده بود: "اينجانب سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری هستم و نسبت به رئيس جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی نژاد ارادت خاص دارم."

وی در ادامه تاکيد کرده بود: "با توجه به وظايف خانوادگی و ضعف قوای جسمانی به علت انجام جراحی از رياست محترم جمهوری تقاضا کردم اين مسئوليت خطير (رياست سازمان ملی جوانان) را به شخص ديگری واگذار کنند اگرچه پذيرفتن مسئوليت در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای هر فردی موجب افتخار و سربلندی است و تلاش و کوشش مسئولين در اين زمينه موجبات رضای الهی را دارد."

در اين زمان ابهاماتی درباره معاونت دانشجويی وزارت بهداشت نيز پديد آمده بود. در حالی که هنوز فردی برای مسئوليت معاونت دانشجويی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعيين نشده بود، دکتر مرضيه وحيد دستجردی وزير بهداشت در جمع خبرنگاران يادآور شد: دکتر ترکستانی بهترين معاون بنده در وزارت بهداشت است که فردی متعهد است و برای خدمت به مردم از خودش هم می‌گذرد. مطمئنا اگر از بستر بيماری به سلامت بلند شوند مسئوليت را بر عهده می‌گيرد اما در صورت ادامه بيماری بحث ديگری است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دکتر ترکستانی در فاصله کوتاه دوبار به دليل بيماری بستری شده و اکنون هم در بيمارستان بستری است و اگر از بستر بيماری به سلامت بلند شود، مسئوليت را بر عهده می‌گيرد. اگر دکتر ترکستانی از وزارت بهداشت برود، معاون جديدی را تعيين و اعلام خواهيم کرد، البته گزينه‌هايی مختلفی هم مد نظر است که در حال بررسی آنها هستم.

با اين حال با انصراف ترکستانی از سمت رياست سازمان ملی جوانان به نظر می رسد که وی با بازگشت به معاونت دانشجويی در اين حوزه به فعاليت خود ادامه دهد.

در آخرين اظهارنظر ميرتاج‌الدينی معاون حقوقی و پارلمانی رئيس جمهور نسبت به شايعات پيرامون معرفی فردی جديد برای رياست سازمان ملی جوانان پس از انصراف فرحنار ترکستانی از پذيرش اين مسئوليت اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

محمدرضا ميرتاج‌الدينی در گفتگو با مهر، درباره آخرين وضعيت سازمان ملی جوانان بعد از برکناری مهرداد بذرپاش و در عين حال نپذيرفتن مسئوليت اين سازمان از سوی فرحناز ترکستانی گفت: خبر جديدی در اين خصوص ندارم و اگر اتفاق تازه‌ای افتاده باشد توسط دولت اعلام می‌شود.

اما در ميان اين تاييدها و تکذيبها تغييرات اساسی در روند فعاليت سازمان ملی جوانان نيز قابل توجه است. مجلس شورای اسلامی با طرح ادغام سازمان تربيت بدنی و سازمان ملی جوانان موافقت کرد و طرح تشکيل وزارت ورزش و جوانان با ۱۵۷ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع به تصويب رسيد.

پس از ۱۰ روز جنجالی در نهايت ترکستانی رياست سازمان ملی جوانان را نپذيرفت، سازمان ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان تبديل شد، مهرداد بذرپاش به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور اجتماعی منصوب شد، ترکستانی به معاونت دانشجويی و فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بازگشت و کارهای اداری خود را از هفته جاری پی گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016