پنجشنبه 30 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله تسخيری: انقلاب مردم تونس در اعتراض به ضديت با دين بود نه مسئله نان و کار، مهر

دبير کل مجمع تقريب مذاهب اسلامی با اشاره به نهضت مردمی آزادسازی تونس گفت: رسانه های غربی اعتراض مردم را با نان و شغل گره زدند ولی در واقع اعتراض مردم به رئيس جمهور سابق اين کشور به خاطر ضديت با دين بود.
آيت الله محمد علی تسخيری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پيام های مردم معترض تونس گفت: اصحاب تبليغی غرب سعی کرد، بعد اسلامی نهضت تونس را بيان نکنند و به هيچ وجه تجمع مردم و نماز خواندن آنها را نشان ندهند ولی حالا معلوم شد که يکی از خواسته های مردم احيای مظاهر دينی چون پخش اذان بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اقدامات ضد اسلامی رئيس جمهور سابق تونس گفت: زين العابدين بن علی، بدترين نظام سکولاريستی را در تونس بوجود آورده بود و صريحا مخالف پخش اذان و رواج حجاب بود.

دبير کل مجمع تقريب مذاهب اسلامی ادامه داد: در روره رياست جمهوری او حتی يک بيمارستان دولتی نمی توانست زن محجبه ای را معالجه کند، لذا مشخص بود که اعتراض مردم به مخالفت با مظاهر دينی است نه مسئله نان ولی تبليغات رسانه های استکباری سعی کرد که بگويد اين نهضت مربوط به نان، مشاغل و امثال اين هاست نه اعتراض به ضد اسلامی بودن حکومت بن علی.

وی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما درباره دادگاه رفيق حريری و پروژه اختلاف افکنی ميان مسلمانان شيعه و سنی در لبنان گفت: اين دادگاه يک توطئه اسرائيلی آمريکايی برای متهم کردن حزب الله است.

وی افزود: يکی از موضوعات مورد توجه استکبار جهانی ايجاد اختلاف ميان شيعيان و اهل تسنن است برای اينکه حريری نماد اهل سنت بود و جهت ايجاد تفرقه ميان مذاهب اسلامی در لبنان تهمت به حزب الله در دستور کار آنها قرار گرفت

وی در عين حال اظهار اميدواری کرد که با هوشياری پيروان مذاهب اسلامی در لبنان اين توطئه موفق نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016