دوشنبه 11 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن عباسی یکی از داوران جشنواره فجر امسال شد!، دانشجو نیوز

حسن عباسی از تئوریسین های سپاه پاسداران که اخیرا به نقد و برسی فیلم ها و سریال های خارجی روی آورده است، به عنوان یکی از از داوران جشنواره فیلم فجر در بخش "مسابقه سینمای ایران - سودای سیمرغ" انتخاب شده است.

به گزارش دانشجو نیوز، حسن عباسی که پیش از این به نقد و برسی سریال های مشهور و پرطرفدار در ایران ماندند "لاست" و "فرار از زندان" پرداخته است، در برنامه ای که از شبکه سوم سیمای ایران پخش شد درباره این سریال ها گفت: "زنای ذهنی حاصل این سریال ها است." وی در ادامه گفته است: "برای فرد مجرد منتج به این میشود که به خود ارضائی جنسی بی انجامد..." حسن عباسی همچنین کارتون مشهور سیمپسون ها (The Simpsons) را نقد کرده است.


حضور نیروهای نزدیک به سپاه پاسداران و اساسا اطلاعاتی-امنیتی، در پهنه هنر و سینما از سال های اولیه پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ در ایران رواج داشته است. در حال حاضر مسعود ده نمکی از جمله این افراد است که متهم به دست داشتن در حمله به کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ می باشد. علاوه بر نیروهای اطلاعاتی-امنیتی، چند روز پیش "کافه سینما" از فیلم ساز شدن ۱۳ آخوند نیز خبر داده بود. این روحانیون با حمایت بخش "نوعی نگاه" جشنواره كیش در حال فیلم سازی می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضور نیروهای غیرمتخصص در سینمای در حالی صورت می پذیرد که هم اکنون دو فیلمساز مشهور و شناخته شده ایرانی جعفر پناهی و محمد رسول‌اف با محرومیت سنگین از فعالیت و زندان مواجه شده اند.

دادگاه انقلاب تهران جعفر پناهی را به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام" به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم کرده‌است. محمد رسول‌اف، دیگر کارگردان سینمای ایران نیز به اتهام "اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام" به شش سال حبس محکوم شده‌است.

پس از اعلام احکام صادر شده برای جعفر پناهی و محمد رسول‌اف، بیشتر جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، کارگردانان مطرح جهان و نهادهای حقوق بشری خواستار لغو این احکام و آزادی این دو کارگردان سینمای ایران شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016