دوشنبه 11 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نويد خانجانی، فعال حقوق بشر به ۱۲ سال حبس تعزيری و جريمه نقدی محکوم شد، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی - نويد خانجانی، دانشجوی محروم از تحصيل و فعال حقوق‌ بشر از سوی شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی پيرعباس، به تحمل ۱۲سال حبس تعزيری و جريمه نقدی محکوم شد.

لازم به ذکر است اين دانشجوی محروم از تحصيل پيشتر در حکمی که به وکيل وی ارائه شده بود، از کشور ممنوع الخروج شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی پيش از اين در ۲۹ ام آذرماه سال جاری به اتهام نشر اکاذيب، تشويش اذهان و تبليغ عليه نظام به واسطه‌ی انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلويزيون و راديوهای بيگانه، عضويت در شورای مرکزی کميته گزارشگران حقوق بشر و همچنين تشکيل گروه محرومين از تحصيل مورد محاکمه قرار گرفته بود.

به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی، اين حکم در روز يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹، به وکيل وی خانم شيما قوشه در طی چهار صفحه ابلاغ شده است. اين حکم، بالاترين ميزان محکوميت در بين فعالين حقوق بشر بوده است.

نويد خانجانی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته در اصفهان بازداشت و پس از گذراندن ۶۵ روز حبس موقت در (بند دو الف سپاه) زندان اوين، سيزدهم اريبهشت سال جاری با قرار وثيقه‌ی ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. اين فعال حقوق بشر طی دوران بازداشت، برای انجام مصاحبه‌ی ويديويی تحت فشار قرار داشت؛ او ۲۵ روز نخست بازداشتش را در سلول انفرادی به سر برده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016