سه شنبه 12 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با ۱۴۷ رای نمايندگان وزير راه و ترابری برکنار شد، ايسنا

نمايندگان مجلس شورای اسلامی با۱۴۷ رای موافق ۷۸ رای مخالف و ۹ ممتنع از مجموع۲۳۴ رای در جلسه علنی استيضاح امروز سه شنبه بهبهانی وزير راه و ترابری را برکنار کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امروز به استيضاح وزير راه و ترابری رای دادند و بر اين اساس وزير راه و ترابری برکنار شد.

لاريجانی گفت: بنابراين نمايندگان رای اعتمادشان را از وزير راه برداشتند اميدوارم در جاهای ديگر موفق باشند

***

لاريجانی:
نـیـامـدن وزیـر بـه جـلـسـه اسـتـیـضـاح، تـخـلـف اسـت

دکتر علی لاريجانی در جلسه امروز- سه‌شنبه- مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: حضور وزير در جلسه استيضاح الزامی است و نيامدن او تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محسن نريمان در خصوص لزوم حضور وزير راه در جلسه استيضاح وی، اظهار داشت: حضور وزير در اين جلسه الزامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن نريمان مستند به ماده ۲۲۲ آيين‌نامه مجلس شورای اسلامی، گفت: اين ماده حضور وزير يا هيات وزيران در وقت مقرر استيضاح را الزامی می‌داند. اين در حالی است که در جلسه استيضاح امروز هنوز وزير راه حضور نيافته است.

***
استيضاح بهبهانی بدون حضور وی، در مجلس درحال بررسی است

وقوع سوانح پی در پی هوايی و عدم اجرای قانون برنامه چهارم توسعه از جمله محورهای استيضاح وزير راه و ترابری اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در نامه استيضاح وزير راه و ترابری که به رييس مجلس شورای اسلامی ارايه شده است وقوع سوانح پی در پی هوايی و اعلام نظر غيرکارشناسانه در خصوص نرمال بودن سوانح هوايی در کشور مانند سانحه قزوين و سانحه اروميه، استفاده غيرموجه و غيراقتصادی از ناوگان هوايی مستهلک و غيرقابل اعتماد و در نتيجه وجود ترديد در مردم به توانايی‌های تخصصی کشور در زمينه حمل و نقل و عدم اجرای قانون برنامه چهارم توسعه در خصوص نوسازی ناوگان هوايی از جمله محورهای اين استيضاح اعلام شده است.

هم‌چنين استيضاح‌کنندگان عدم توجه و تبعيت از قوانين بودجه سنواتی سال‌های ۸۷، ۸۸ و ۸۹ در موارد مربوط به اقدامات و مسووليت‌های وزارت راه و دادن قول‌های فراوان غيرعملياتی توسط شخص وزير به طوری که خود وزير طی نامه‌ای به معاون اول رييس‌جمهور اظهار داشته‌اند که بودجه ۱۲ سال آينده در سفرهای استانی پيش‌خور شده است و عدم وجود جديت در اصلاح مسيرها و معابر حادثه‌خيز کشور که موجب گرديده تا يکی از بالاترين آمار کشتار جاده‌ای در دنيا به نام جمهوری اسلامی ايران ثبت گردد از ديگر محورهای استيضاح عنوان کرده‌اند.

بر اساس اين گزارش عزل و نصب‌های پی در پی، مکرر، غيرمسوولانه و عجولانه در وزارت راه به ويژه در سازمان حساس هواپيمايی به طوری که يکی از معاونت‌ها در يکسال و نيم گذشته هر شش ماه يک انتصاب داشته است و هم‌چنين کم‌توجهی به مسيرهای ريلی کشور به طوری که برای مسيری که قول داده‌اند تا سال ۹۱ افتتاح شود يک دهم اعتبار مورد نياز منظور و در نتيجه کمترين حد پيشرفت فيزيکی متصور می‌باشد و نيز کم‌توجهی به ايثارگران شاغل در وزارتخانه از جمله محورهايی است که استيضاح‌کنندگان برای استيضاح وزير راه و ترابری مطرح کرده‌اند.

بندهای ديگر اين استيضاح شامل ناتوانی در حل مشکلات پيمانکاران طرف قرارداد با وزارت راه و ترابری که به ورشکستگی و فروپاشی شرکت‌های مهم عمرانی و راهسازی کشور منجر شده است و عدم جديت در رفع عيوب و نواقص نظرات ديوان محاسبات، سازمان بازرسی و سازمان حسابرسی و عدم توجه کافی به ايستگاه‌های هواشناسی کشور می‌باشد.

بحث استيضاح وزير راه و ترابری در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با صحبت‌های نمايندگان مخالف و موافق آغاز شده است، اما تاکنون بهبهانی وزير راه و ترابری در مجلس حضور نيافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016