چهارشنبه 13 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پشت پرده اعدام يکی از فرماندهان سپاه پاسداران در زندان کارون اهواز، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به " فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" اعدام يکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در اهواز برای مرعوب کردن ساير فرماندهان سپاه پاسداران که در حال فاصله گرفتن از رژيم ولی فقيه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه عبدالرضا غرابات ۵۲ ساله تحت عنوان اتهاماتی مانند ادعای خدايی و ارتباط با امام زمان در زندان کارون اهواز به دار آويخته شد. آقای غرابات در سال ۱۳۸۶ به دليل مخالفت با اين رژيم و تدريس درس اخلاق در مسير حميديه به اهواز دستگير و به زندان کارون اهواز منتقل شد و تا زمان اجرای حکم اعدام در اين زندان بسر برد. بنابه گفتۀ خانواده اش در طی مدت بازداشت، آنها به ندرت قادر به ملاقت با او بودند و قبل از اعدام به خانوادۀ او اجازۀ آخرين وداع داده نشد. جسد او توسط مامورين وزارت اطلاعات شبانه و دور از زادگاهش در محلی بنام برومير بالاتر از چهار شير اهواز به خاک سپرده شد. تعدادی از فرمانده پاسداران تلاش زيادی کرده بودند تا حکم اعدام او را لغو کنند ولی صادق لاريجانی بر اجرای حکم اعدام اصرار داشت.

عبدالرضا غرابات فرمانده لشگر ولی عصر مستقر در جاده اهواز – انديمشک بود و در سال ۱۳۸۱ تحت عنوان بازنشستگی از کار برکنار شد. بعد از برکناريش او به تدريس اخلاق روی آورد .آقای غرابات يکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در جنوب ايران بود که با شمعخانی و جعفری فرمانده فعلی سپاه پاسداران رابطۀ خوبی داشت.او ۳ باز بازداشت شده بود. بار اول در سال ۱۳۷۷ توسط مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به بازداشتگاه اداره اطلاعات بنام گلف اهواز منتقل گرديد و ۲ ماه در بازداشت بسر برد.بار دوم در سال ۸۴ دستگير و به زندان شوشتر منتقل شد و ۱۰ ماه در بازداشت بسر برد و بار سوم و آخر در سال ۸۶ بود که تا زمان اعدامش در زندان کارون زندانی بود.

عبدالرضا غرابات از سال ۱۳۵۹ وارد سپاه پاسداران شد و تا سال ۱۳۸۱ در سپاه پاسداران مشغول به کار بود و آخرين ردۀ او در سلسله مراتب سپاه پاسداران سردار بود. چند نفر از خانواده او در جريان جنگ ايران و عراق کشته شده بودند و خود او هم در جريان جنگ زخمی و دچار موج گرفتگی شده بود. او همچنين از ناراحتی حاد روحی رنج می برد.

به نظر می آيد که هدف از اعدام اين فرمانده سابق سپاه پاسداران که از رژيم ولی فقيه فاصله گرفته بود برای مرعوب کردن ساير فرماندهان سپاه پاسداران که در حال فاصله گرفتن از رژيم ولی فقيه هستند می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016