شنبه 16 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی‌خبری از وضعيت پروفسور رضا مولوی، هرانا

خبرگزاری هرانا - از سرنوشت پروفسور مولوی، استاد دانشگاه دورهام انگلستان، پس از گذشت بيش از ۸ ماه از بازداشت، هيچ گونه اطلاعی در دست نيست.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران "هرانا"، پروفسور رضا مولوی در ارديبهشت ماه ۸۹ در فرودگاه امام خمينی و در حالی که تصميم به بازگشت به انگلستان را داشته توسط مامورين امنيتی بازداشت و روانهٔ بند ۲۰۹ زندان اوين شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان به علت انفرادی‌های طويل المدت و عدم اجازهٔ بازجويان مبنی بر برقراری تماس تلفنی و يا ملاقات با خانواده‌اش در ماه‌های اوليهٔ بازداشت، تحت فشارهای روحی و روانی فزاينده‌ای قرار گرفته است.

بر اساس اظهارات هم بندی های ايشان، پروفسور مولوی که ۶۰ سال داشته و مبتلا به بيماری پروستات نيز بوده به علت کهولت سن و عوارض ناشی از بيماری به شدت رنج می‌برده و عدم همکاری برخی مامورين شرايط سختی را در زندان برای او ايجاد کرده بود.

گفته می‌شود پروفسور رضا مولوی به اتهام "تشکيل اتاق‌های فکر برای براندازی نظام" دستگير شده که البته مکررا ايشان در بازجويی‌هايشان اين اتهام را رد و نپذيرفته است.

پروفسور رضا مولوی استاد دانشگاه دورهام انگلستان، از مفسرين سياسی و از نخبگان ايرانی خارج از کشور قلمداد می‌شود. او که در همايش نخبگان ايرانی خارج از کشور در ۲سال پيش به ايران دعوت شده بود و هم چنين سال گذشته نيز به علت فوت مادرش به ايران سفر کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016