شنبه 16 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد پوشش ويژه برای خبرنگاران زن در مجلس، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - فاطمۀ رهبر، يکی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی وعضو "شورای فرهنگی- اجتماعی زنان"، از قصد مجلس مبنی بر طراحی لباس ويژه ای برای زنان خبرنگاری خبر داد که رويدادهای مجلس را پوشش خبری می داد.
فاطمۀ رهبرگفت ازآن جا که پوشش برخی ازخبرنگاران زن درمجلس با فضا وشرايط حاکم دراين نهاد متناسب نبود، مجلس به اين نتيجه رسيد که بهتر است جهت هماهنگی بيشتر ومتناسب با وضعيت اداری حاکم برمجلس ، خبرنگاران زن درمجلس ازپوشش بهتری استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفتۀ اين نماينده، معاونت اجرائی مجلس اين پيشنهاد را پذيرفته و پيش بينی شده تا لباس های مورد نياز منطبق برسليقۀ خبرنگاران از لحاظ زيبائی و با حفظ شئونات اسلامی تهيه و دراختيار آن ها قراربگيرد.
فاطمۀ رهبردربخش ديگری ازسخنان خود گفت اين موضوع صرفاً يک مسألۀ داخلی مجلس است و به هيچ وجه مربوط به خبرنگاران خارج از مجلس نيست. به گفتۀ فاطمۀ رهبراين مسأله می تواند درآينده برای مراجعان، ميهمانان و مدعوين زن نيز که درمجلس حاضر می شوند مطرح شود.
فاطمۀ رهبردرعين تأکيد براين نکته که طراحی لباس ويژه برای خبرنگاران زن درمجلس، صرفاً مسألۀ داخلی اين نهاد است افزود اما به ديگر سازمان ها ونهادها هم توصيه می شود اگر تمايل داشتند برای خبرنگاران خود لباس ويژه ای را طراحی کنند.
خبرگزاری فرانسه درگزارشی ازتهران ضمن مخابرۀ سخنان فاطمۀ رهبرمی نويسد پس ازپيروزی انقلاب در سال ١٣٥٧ و روی کار آمدن جمهوری اسلامی درايران، زنان اعم از ايرانی وغيرايرانی و مسلمان وغيرمسلمان بايد بر اساس قوانين اسلامی جاری درکشور، موهای خود را بپوشانند و لباسی بپوشند که فرم بدن آن ها و پوست شان را سوای دستان شان به نمايش نگذارد.
اين خبرگزاری می افزايد با وجود اين، اين مقررات به ويژه درشهرهای بزرگ به ندرت رعايت می شود و زنان و دختران جوان به خصوص آنان که به طبقات مرفه تعلق دارند اعتنای چندانی به رعايت اين موازين پوششی نمی کنند.
کارزار مقامات رژيم برای مبارزه با "بدحجابی"، کارزاری که هرازگاه اوج می گيرد از ديگر نکاتی است که در گزارش خبرگزاری فرانسه به آن اشاره شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016