دوشنبه 18 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موضع‌گيری کيهان درباره درخواست مجوز راه‌پيمايی از سوی موسوی و کروبی

امريه تازه به مزدوران رژيم کودک کش (خبر ويژه)

رئيس کودک کش رژيم صهيونيستی که فتنه گران در ايران را پياده نظام ارتش اسرائيل توصيف کرده بود، علنا از خدمات (خيانت) حسنی مبارک به اسرائيل قدردانی کرد.
شيمون پرز در نشست گروهی از نمايندگان پارلمان اروپا که از رژيم صهيونيستی حمايت می کنند، گفت: مبارک دوست ديرينه و شجاع ماست که پيمان صلح را محترم شمرد اما در مقابل اخوان المسلمين در صورت قدرت گرفتن، پيام آور صلح نخواهند بود.
در حالی که حتی سران آمريکا و انگليس نيز از حمايت علنی از مبارک گريزانند، پرز در اظهاراتی صريح گفت: «من دهها سال است که آقای مبارک را می شناسم. هرچه که اکنون در مورد ايشان بگويند و هر انتقاد و اعتراضی که مطرح کنند، نمی تواند نقش بی بديل ايشان را از خاطرها ببرد؛ اينکه از بروز جنگ هايی جلوگيری کردند که می توانست جان انسانهای بسياری را بويژه از ميان خود اعراب بگيرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرز با وجود اين سخنان متعرض جنايات و نسل کشی رژيم متبوع خويش در جنگ های ۳۳روزه لبنان و ۲۲روزه غزه نشد. او همچنين برگزاری انتخابات را در وضعيت جاری مصر خطرناک دانست و گفت: «در چنين انتخاباتی ممکن است اخوان المسلمين برنده شوند که آنها پيام آور صلح و دموکراسی نخواهند بود.»
ستايش های بلندبالای رئيس کودک کش رژيم صهيونيستی از حسنی مبارک تداعی کننده اظهارات وی در سال گذشته است که فتنه گران و آشوبگران را پياده نظام رژيم اسرائيل خوانده و تصريح کرده بود جنگ با رژيم اسلامی از داخل مرزهای ايران آغاز می شود و اپوزيسيون سبز به نيابت از ما با جمهوری اسلامی می جنگد. فتنه گران نيز در همين فرآيند مزدوری در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان را که سفارش رسمی سايت وزارت خارجه اسرائيل بود، سر داده و در اقدامی بی سابقه در روز قدس، به نفع اشغالگران قدس به خيابان آمدند.
با وجود اين سوابق روشن، روز گذشته دو تن از دست اندرکاران فتنه (موسوی و کروبی) با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار صدور مجوز راهپيمايی «به منظور اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه به ويژه مردم تونس و مصر» شدند. اين در حالی است که رژيم ديکتاتوری و دست نشانده مبارک- که مردم مصر عليه آن انتفاضه به راه انداخته اند- از فتنه سبز حمايت می کرد. موسوی و کروبی نگفته اند که چگونه می توان به تعبير نتانياهو سرمايه اسرائيل و مورد حمايت ديکتاتورهايی چون حسنی مبارک و ملک عبدالله و... بود و در صف مزدورانی چون زين العابدين بن علی قرار گرفت و در عين حال مدعی حمايت از مردم تونس و مصر شد؟
به نظر می رسد تقلای اخير بازيگران ميانی جريان فتنه (موسوی و کروبی) که تحت فشار آميخته با اهانت و تحقير رسانه های زنجيره ای ضدانقلاب انجام گرفته، تحرکی برای کاستن از بدبختی های اسرائيل و آمريکاست، ضمن اينکه آنها می دانند امکان احيای فتنه و آشوب را ندارند و صرفا با صدور نامه و بيانيه می خواهند به «جريان فشار» پيام دهند که تحرک مورد نظر آنها را به اجرا گذاشته اند تا اندکی از بار تحقيرها مبنی بر اينکه موسوی و کروبی بی عرضه و بی خاصيت هستند، کاسته شود. اين دو به همراه ساير فتنه گران در گذشته برای راه اندازی آشوب و اغتشاش به نفع آمريکا و اسرائيل هرگز نياز به مجوز نمی ديده اند و هرگاه واشنگتن و تل آويو در خاورميانه به چالش جدی برخورد کرده اند، اين جماعت بی اختيار را فعال کرده اند. به همين دليل هم درست اين بود که فتنه گران نيابتی در نامه به اصطلاح درخواست مجوز راهپيمايی به جای ادعای «اعلام همبستگی با حرکت های مردمی منطقه به ويژه قيام آزاديخواهانه مردم تونس و مصر»، می نوشتند «بنا بر امريه موساد و در راستای همبستگی با سران رژيم صهيونيستی و رژيم مبارک که پايه های قدرت خود را لرزان می بينند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016