چهارشنبه 20 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطر اجرای حکم اعدام جان عبدالرضا قنبری، معلم زندانی را تهديد می کند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" جعفری دولت آبادی دادستان تهران از پاسخگويی به خانواده معلم زندانی محکوم به اعدام عبدالرضا قنبری خوداری می کند.
خانواده معلم زندانی محکوم به اعدام عبدالرضا قنبری برای پيگيری وضعيت عزيزشان بطور مستمر به دادستانی تهران و ساير ارگانها مراجعه می کنند ولی دادستانی تهران عباس جعفری دولت آبادی از روبرو شدن و پاسخگويی به اين خانواده خوداری می کند. خانواده قنبری و وکيل آنها خواستار ارجاع پرونده او به شورای عالی قضايی برای بررسی مجدد و لغو حکم جنايتکارانه و ضدبشری اعدام عليه عزيزشان که بدستور بازجويان وزارت اطلاعات محکوم شده است می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معلم زندانی عبدالرضا قنبری در حال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوين زندانی است. او از ناراحتی حاد کليه رنج می برد و همانند ساير زندانيان سياسی از درمان جدی محروم می باشد.
معلم زندانی محکوم به اعدام عبدالرضا قنبری ۴۳ ساله متاهل و دارای دو فرزند می باشد او بيش از ۱۴ سال در دبيرستان ، دانشگاه آزاد و پيام نور مشغول به تدريس بود و در ۱۴ دی ماه ۸۸ در محل کارش با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. معلم زندانی چندين هفته در بند ۲۰۹ تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجويان وزارت اطلاعات قرار گرفت و به او اتهاماتی مانند محاربه و تبليغ عليه نظام نسبت داده شد .
بازجويان وزارت اطلاعات پرونده او را به شعبۀ ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع دادند و توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ مورد محاکمه و به اعدام محکوم شد.مراحل دستگيری،شکنجه و محاکمۀ معلم زندانی و محکوميت او به اعدام در طی ۲۵ روز صورت گرفت.پرونده او برای تجديد نظر(تاييد نظر ) به شعبۀ ۳۶ دادگاه انقلاب ارجاع داده شد و توسط فردی بنام احمد زرگر از شکنجه گران دهۀ ۶۰ مورد تاييد قرار گرفت.حکم معلم زندانی می تواند هر لحظه به اجرا در آيد.
در حال حاضر علاوه بر معلم زندانی عبدالرضا قنبری،حداقل ۴ زندانی سياسی ديگر در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان اوين بسر می برند که نام آنها به قرار زير می باشد؛بازاری زندانی جواد لاری، محسن و احمد دانشپور و فرح واضحان می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016