یکشنبه 24 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قیمت بلیت مترو واقعی می شود؛ تک سفره ۹۷۵ تومان، مهر

بر اساس تصمیم امروز اعضای شورای شهر تهران قیمت بلیت مترو از آغاز اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ معادل قیمت تمام شده محاسبه می شود که بر این اساس نرخ بلیتهای تک سفره ۹۷۵ تومان، دو سفره هزار و ۷۲۵ تومان، بلیتهای اعتباری مدت دار ۱۸۰ روزه ۸۱ هزار تومان و یکساله ۱۲۳ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش مهر، لایحه ” تعیین قیمت بلیت خطوط مترو در سال ۹۰ ” در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران پس از بررسی به تصویب اعضا رسید. براساس این مصوبه قیمت تمام شده برای بلیت مترو بدون لحاظ استهلاک برای سال آینده، ۵ هزار و ۵۴۴ ریال برآورد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه این مصوبه به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها و لزوم پرداخت یارانه توسط دولت به شهرداری اشاره شد و آمده است که اعتبار مصوب بودجه شرکت بهره برداری و راه آهن شهری تهران وحومه در سال ۱۳۹۰ به میزان دو هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال است که سهم هریک (دولت و شهرداری) معادل یک سوم از قیمت تمام شده بلیت مترو به مبلغ ۸۱۰ میلیارد ریال است.

در این مصوبه به عدم افزایش قیمت بلیت مترو در سه ماهه چهارم سال ۸۹ تاکید و اعلام شد که قیمت بلیت مترو از آغاز اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ معادل قیمت تمام شده محاسبه می شود.

براساس این مصوبه نرخ بلیتهای تک سفره ۹۷۵ تومان، دو سفره هزار و ۷۲۵ تومان، بلیت های اعتباری مدت دار ۱۸۰ روزه ۸۱ هزار تومان و یکساله ۱۲۳ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در سفرهایی که از کارت اعتباری مبلغ دار به جای بلیت اعتباری استفاده شود برای سفرهای با مسافت بین صفر تا ۱۰ کیلومتر با ۶۸ درصد تخفیف نسبت به بلیت های تک سفره ۳۳۳ تومان، بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر با ۶۷ درصد تخفیف ۳۵۱ تومان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد با ۶۱ درصد تخفیف ۴۰۸ تومان، بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر با ۵۸ درصد تخفیف ۴۴۴ تومان، بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر با ۵۰ درصد تخفیف ۵۲۵ تومان و برای مسافت های بیش از۰ ۵ کیلومتر با ۴۴ درصد تخفیف ۵۸۵ تومان محاسبه می شود.

در ادامه این مصوبه آمده است چنانچه سهم دولت و شهرداری هر کدام معادل یک سوم از قیمت تمام شده بلیت مترو پرداخت شود شهرداری تهران و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه موظف است در تمامی ماههای سال ۱۳۹۰ بلیت مترو را به مبلغ یک سوم از نرخ های اعلام شده بفروشد.

همچنین شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در حالی موظف شده است که تا روز ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۰ بلیت را به قیمت یک سوم نرخ اعلام شده بفروشد که در صورت عدم تخصیص و پرداخت ماهیانه یارانه بلیت مترو توسط دولت و شهرداری تهران این شرکت می تواند نسبت به افزایش قیمت بلیت براساس نرخ اعلام شده اقدام کند.

برهمین اساس به شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه اجازه داده شده است برای مدیریت تقاضای سفر و بهره گیری مناسب از ظرفیت های زیر ساختی و ناوگان مترو به مسافرانی که از بلیت اعتباری مبلغ دار در روزهای تعطیل استفاده می کنند نسبت به نرخ های اعلام شده ۱۰ درصد تخفیف را اعمال کنند.

در این مصوبه آمده است در صورتی که دارندگان بلیت اعتباری مبلغ دار در هنگام خروج بلیت خود را در دستگاه کنترل قرار دهند قیمت ها براساس مبالغ اعلام شده محاسبه شده و در غیر این صورت برای آنها بهای طولانی ترین مسیر معادل ۵۸۵ تومان محاسبه می شود. ضمن اینکه شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران وحومه موظف است نسبت به اطلاع رسانی این موضوع به خریداران بلیت و استفاده کنندگان از مترو به راههای مقتضی و کافی اقدام کند.

در این مصوبه آمده است در صورت دریافت نرخ اعلام شده از مسافران و خریداران بلیت مترو به نرخ آزاد، ۲۵ درصد تخفیف برای دانشجویان ، دانش آموزان و افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته می شود.

اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی جهت تامین بودجه مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب تهران در سال ۱۳۹۰ دیگر مصوبه امروز شورای شهر تهران بود که پاسخ آن پس از بررسی برای ارائه به تصویب رسید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016