چهارشنبه 27 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی متفاوت از تجمع بسيجيان در دانشگاه هنر (خبر ويژه)

امروز شرکت کنندگان در مراسم دولتی تشييع پيکر "صانع ژاله" با اتوبوس و موتور در حالی که از طرف تعداد بسيار زيادی از نيروهای يگان ويژه حمايت می شدند در جلوی درب دانشگاه هنر تهران تجمع کردند.
بنا به مشاهدات عينی از ساعت ۸ صبح تعدادی اتوبوس که برخی از آن ها پلاک های مربوط به ارگان های نظامی داشتند با اسکورت خودرو های بنز الگانسی که بر روی آن نوشته شده بود" نيروی ويژه پاسداران انتظامی" به طرف دانشگاه هنر در حال حرکت بودند. چهار راه ولی عصر به وسيله ی جرثقيل متعلق به پليس راهنمايی و رانندگی بسته شده بود و اجازه حرکت به خودرو های شخصی و تاکسی و اتوبوس های شرکت واحد به سمت شمال چهار ولی عصر را نمی دادند. همچنين تعداد زيادی نيرو های يگان ويژه با تجهيزات کامل در پيادهرو هيا چهار طرف ولی عصر آرايش نظامی گرفته بودند. در اين بين به جز مواردی که چند دسته موتور سوار با حمل عکس هايی از رهبر جمهوری اسلامی و رئيس دولت جمهوری اسلامی با سروصدای زياد در حال ويراژ دادن در خيابانی خالی از خودرو ولی عصر بود تحرک ديگری مشاهده نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين حال تعدادی در حدود ۲۰۰-۳۰۰ نفر از بسيجيان در حالی که دور تا دور آنان نيروی های يگان ويژه آرايش گرفته بودند در جلوی درب اصلی دانشگاه هنر مشغول شعار دادن بودند. چندين وانت متعلق به سازمان بسيج مستضعفين نيز تدارکات لازم را از جمله پلاکارد- پرچم-پارچه نوشته- مواد خوراکی و آشاميدنی در محل حاضر کرده بود. نکته جالب آن که تعداد زيادی پرچم و پلاکارد در پشت وانت ها باقی مانده بود. چون تعداد شرکت کنندگان به مراتب کمتر از تدارکات بود.
در خيابان بزرگمهر تعداد زيايد خودروی متعلق به يگان های ضد شورش سپاه و نيروی انتظامی پارک شده بود و تعداد بسياری از نيروی های نظامی و امنيتی خيابان بزرگ مهر به حالت آماده باش بودند. می توان گفت که تعداد نيرو های که با لباس رسمی نظامی و انتظامی و ضد شورش امروز در خيابان ها حضور داشتند حتی از تعداد بسيجيان و لباس شخصی ها به مراتب بيشتر بود.
در پياده رو های اطراف برخی از مردم و عابران پياده ايستاده بودند که هر از چندگاهی با تذکر نيروی های امنيتی مجبور می شدند حرکت کنند و محل را ترک کنند. همچنين گزارشات تاييد نشده ای از درگيری هايی بين دانشجويان معترض و بسيجيان در داخل دانشگاه هنر رسيده است. نکته قابل توجه ديگر آن که از بالای خيابان طالقاتی روند عادی زندگی جريان داشت تنها امر غير عادی کمبود اتوبوس ها و حضور پررنگ نيرو های يگان ويژه بود.
تا لحظه ی تنظيم اين خبر تنها حرکت ديگری که قابل ذکر است حرکت دسته های چندين نفره موتور سوار در خيابان ولی عصر و انقلاب و بعضا کريم خان بلوار کشاور است که با بی توجهی مردم عادی روبرو می شدند.
در همين حال از سوی دولت به همه‌ روزنامه‌نگاران خارجی در تهران اطلاع داده شده است که امروز اجازه ندارند در خيابان‌های تهران گزارش و فيلم تهيه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016