دوشنبه 2 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين اخبار درباره عبور ناوهای ايرانی از کانال سوئز، ايسنا

شبکه تلويزيونی العالم روز يکشنبه گزارش داد که دو ناو ايرانی از کانال سوئز عبور کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاری رويترز با اعلام اين خبر به نقل از شبکه‌ تلويزيونی العالم افزود: دو ناو ايرانی از کانال (سوئز) عبور کردند و راهی بندری در سوريه شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک مقام ارتش مصر روز جمعه گفت که نيروی نظامی مصر تقاضای ايران را برای اعزام دو ناو از طريق کانال سوئز را پذيرفت.

رويترز افزود: مقامات مجمع کانال سوئز که اواخر شنبه گفته بودند ناوهای ايرانی روز دوشنبه از کانال عبور خواهند کرد برای اظهار نظر فوری در دسترس نبودند.

اين خبرگزاری در عين حال در گزارشی از قاهره به نقل از مقامات کانال سوئز ادعا کرد که ناو ايرانی قرار است روز دوشنبه از کانال سوئز عبور کند.

مقامات کانال سوئز گفتند که اين دو ناو قرار است اواخر يکشنبه به ورودی جنوبی کانال در خليج سوئز وارد شوند.

پيشتر خبرگزاری رسمی مصر "منا" اعلام کرده بود که قاهره با عبور ناوهای ايرانی از کانال سوئز برای ورود به مديترانه موافقت کرده است.

مقامات کانال سوئز می‌گويند اين اولين باری است که پس از انقلاب اسلامی ‌‌١٩٧٩ ايران، ناوهای ايرانی از اين کانال عبور می‌کند.

بنا بر گزارش منا در تقاضای عبور اين ناوها اعلام شده است که حامل سلاح، مواد هسته‌يی يا شيميايی نيستند.

ايهود باراک، وزير جنگ رژيم صهيونيستی اين اقدام ايران را "خصمانه" خواند و اعلام کرد که اين رژيم موقعيت را با دقت تحت نظر دارد.

آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه اين رژيم نيز حضور نيروی دريايی ايران در اين ناحيه را تحريک‌آميز خواند و افزود که اين نشانگر افزايش روزافزون اعتماد به نفس ايران است.

در عين حال بنا بر گزارش خبرگزاری رويتر، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستی امروز در برابر کابينه اين رژيم اين اقدام ايران را تلاشی از جانب تهران برای گسترش نفوذ منطقه‌ای اش خواند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، کاخ سفيد نيز روز جمعه اعلام کرد که آمريکا عبور احتمالی دو ناو ايرانی از کانال سوئز را تحت نظر دارد.

جی کارنی، يک سخنگوی کاخ سفيد به خبرنگاران گفت مسلما اين (رويداد)‌ را تحت نظارت داريم.

وی ادعا کرد که ايران در اين منطقه فاقد سابقه رفتاری مسوولانه است.

طول کانال سوئز ‌‌١٩٠ کيلومتر است و حدود ‌‌٥/ ‌‌٢ درصد خروجی نفت جهان از طريق اين کانال جابجا می‌شود و نيز مسير اصلی کشتی‌هايی است که کالاهای مصرفی آسيايی را به اروپا می‌رسانند.

کشتی‌ها و ناوهای خارجی برای عبور از کانال استراتژيک سوئز به مجوز وزارت امور خارجه و وزارت دفاع مصر نياز دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016