سه شنبه 3 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف فعاليت های نفتی ايران در ليبی، خروج کارکنان شرکت نفت تا ۴۸ ساعت آينده، مهر

با افزايش فشارهای سياسی در ليبی تمامی فعاليتهای نفتی شرکت ملی حفاری ايران در اين کشور آفريقايی متوقف شده است و کاکنان اين مجموعه تا ۴۸ ساعت آينده از اين کشور خارج خواهند شد.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با خروج شرکتهای چند مليتی همچون توتال فرانسه، استات اويل هيدروی نروژ و انی ايتاليا از کشور نفت خيز ليبی، کارکنان شرکت ملی حفاری ايران هم از اين کشور بحران زده شمال آفريقا در حال خروج هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا پيش از افزايش بحرانهای سياسی در ليبی، شرکت ملی حفاری ايران در چارچوب قراردادی در زمينه عمليات سيمان کاری و اسيد کاری چاه‌های نفت در منطقه زلطن با شرکت دولتی الجوف ليبی همکاری داشته است که در شرايط فعلی اين فعاليتها به طور کامل متوقف شده است.

در حال حاضر سه دستگاه سيمان زنی و اسيدکاری ايران در ۴۲۰ کيلومتری جنوب غربی شهر بنغازی و در عمق ۱۶۰ کيلومتری صحرا در منطقه زلطن ليبی مشغول به کار بوده است که از سال ۲۰۱۰ ميلادی تاکنون ۳۵ مورد خدمات حفاری چاههای نفتی در اين کشور آفريقايی با موفقيت انجام شده است.

با افزايش فشارهای بين المللی در شهرهای مختلف ليبی برنامه ريزی برای خروج ۱۵ نفر از کارکنان و کارشناسان شرکت ملی حفاری ايران آغاز شده و به نظر می رسد تا ۴۸ ساعت آينده اين افراد به تهران منتقل شوند.

هم اکنون تمامی کارکنان شرکت ملی حفاری ايران در سلامت کامل به سر می برند، ضمن آنکه دستگاه‌های حفاری ايران هم در شرايط ايمنی قرار گرفته اند.

با توجه به عملکرد قابل قبول ايران در ليبی در دو سال گذشته، شرکتهای بزرگ نفتی ليبی همچون زويتينا، سرت، الخليج، هروج و واحه برای همکاری با شرکت ملی حفاری ايران در بخش عمليات سيمانکاری و اسيدکاری چاههای نفت و گاز و خدمات فنی صنعت حفاری اعلام آمادگی کرده اند.

ليبی با در اختيار داشتن بيش از ۳۹ ميليارد بشکه ذخاير نفت خام و يک تريليون و ۴۰۰ ميليارد متر مکعب گاز از کشورهای عضو اوپک است که روزانه يک ميليون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت توليد می‌کند و قصد دارد تا سال ۲۰۱۵ ميلادی توليد نفت خود را به ۳ ميليون بشکه در روز افزايش دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016