شنبه 7 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: باید از همان ابتدا به معترضان اجازه تجمع می دادند

سایت سلام گفتگویی با علی مطهری فرزند آیت الله مطهری منتشر کرده که وی در آن نقطه نظراتش را درباره اوضاع سیاسی فعلی و برخوردها با مخالفان ابراز کرده است.

به گزارش سلام، مطهری گفته که سیاسیون باید در اظهارات خودعدالت و انصاف را در نظر بگیرند. آقای هاشمی درخصوص واقعه 25 بهمن موضع گیری كردند و بی قانونی را محکوم کردند اما برخی انتظار دارند ایشان مانند خودشان شعارهای اعدام باید گردد، و فقط ما خوبیم سردهد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تحرکات علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را غیر منصفانه و درجهت حذف وی از ریاست مجلس خبرگان دانست.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار سایت خبری- راهبردی سلام در پاسخ به این سوال که تحرکات اخیر علیه هاشمی رفسنجاني را تا چه حد با برگزاری اجلاس آینده انتخابات خبرگان مرتبط می‌دانید گفت: قاعدتا برخی به دنبال حذف آقای هاشمی هستند اما قدرت این کار راندارند چون هاشمی میان مردم پایگاه خوبی دارد.

نماینده مردم تهران درپاسخ به اینکه انتقادات اخیر به آقای هاشمی که در اظهارات سیاسیون نیز دیده می شود را تا چه حد منصفانه و عادلانه و بر محور عدالت می دانید؟ گفت: سیاسیون باید در اظهارات خودعدالت و انصاف را در نظر بگیرند آقای هاشمی درخصوص واقعه 25 بهمن موضع گیری كردند وبی قانونی را محکوم کردند اما برخی انتظار دارند ایشان مانند خودشان شعارهای اعدام باید گردد، و فقط ما خوبیم سردهد.

مطهري كه اخيرا در نامه‌اي به دبير شوراي نگهبان از اظهارات وي در نماز جمعه گلايه كرده بود گفت:بعضي درخواست‌ها برای محاکمه برخي آقايان باید ریشه یابی شود و باید ریشه این داستان را دید،این ماجرا از زمان مناظره های انتخاباتی واتهام زنی‌ها در آن مناظرات شروع شد.

فرزند شهید مطهری تاکید کرد:اگر زمانی بخواهیم عدالت را به درستی اجرا کنیم مقصرین این بحران را باید با نگاه واحد ببینیم و به اتهاماتشان رسیدگی کنیم تا زمانی که این کار را نکنیم مطمئن باشید بحران تمام نمی شود‌‌.

وی در خصوص درخواست راهپیمایی در روز 25 بهمن گفت:در این شکی نیست که واقعه 25 بهمن یک کار غیرقانونی و ناشایستی بود اما باید نگاهی هم به عملکرد خودمان بیاندازیم ،بسیاری از رسانه‌های ما از جمله صدا و سیما و بعضی روزنامه های دیگر در فاصله 9 دی (88)تا 22 بهمن (89) به تحریک و تحقیر معترضین پرداختند و همواره آنها را با مطالبي همچون شما دیگر تمام شده اید ،شماها عددی نیستید ،شما اعدام شدید ،شما طرفدار ندارید...به مبارزه طلبیدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد:وقتی مدام عده ای را خطاب قرار می دهند و می گویند شما دیگر هیچ طرفداری ندارید و از صحنه سیاسی خارج شدید و شما مرده اید در واقع آنها را تحریک می کنند که خودی نشان دهند.

وی با بیان اینکه این افراد در به وجود آمدن این وضعیت مقصر هستند خاطر نشان كرد:بنده هنوز هم معتقد هستم که باید صدای مخالفان و منتقدان را شنید و باید حق راهپیمایی مصالمت آمیز داشته باشند اما انتخاب 25 بهمن برای درخواست راهپیمایی زمان مناسبی نبود.

به گفته مطهري باید از همان ابتدا به معترضان اجازه تجمع می دادند تا حرفشان شنیده می‌شد و حتی موسوی وکروبی می‌آمدند در صدا و سیما و حرفشان را می‌زدند و پاسخ می‌گرفتند ،هنوز هم دیر نشده و معتقدم باید آنها را دعوت کرد تا حرفشان را بزنند.

وی در پايان تاكيد كرد:باور دارم که اینگونه بهتر می توان مسئله را تمام کرد، ما خودمان بت سازی می کنیم و مشکلات را بزرگ جلوه می دهیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016