یکشنبه 8 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش احکام انضباطی دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد در یک سال گذشته

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد در یک سال گذشته با احکام انضباطی سنگین از سوی کمیته اضباطی این دانشگاه روبرو شده اند.

بر اساس گزارش های رسیده به جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، این فشارها مستقیما از سوی حراست دانشگاه صورت می گیرد و دلیل آن اعتراضات دانشجویان دانشگاه در روزهای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر سال گذشته بوده است.

یکی از دانشجویان رشته متالوژی این دانشگاه در این زمینه می گوید:

«این حکم ها به علت اعتراضاتمان در ۱۳ آبان و روز دانشجوی سال قبل است. تعداد احکام انضباطی را نمی توان به صورت دقیق گفت، اما ، از روز دانشجوی سال گذشته تا امروز، کمیته انضباطی برای ۳۰۰ نفر از دانشجوها حکم صادر کرده است.»

حمید از دانشجویان این دانشگاه با تایید بیش از ۳۰۰ حکم انضباطی، تعداد دانشجویان تعلیق شده در این دانشگاه را «بیش از ۱۰۰ نفر» می داند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از دانشجویانی که از تحصیل تعلیق شده است می گوید: «در پرونده تمام دانشجوهایی که در اعتراضات ۱۳ آبان و روز دانشجو شرکت کرده بودند، عکس های آن ها در این اعتراضات وجود داشت. حکم ما بر اساس عکس ها و گفته های حراست دانشگاه و اعترافات اجباری بعضی دانشجویان علیه ما صادر شد.»

وی در ادامه در مورد احکام تعلیق و اخراج دانشجویان گفت: «برای تعدادی از دانشجویان حکم اخراج صار شد اما برای افرادی مثل من،حکم انضباطی دو ترم تعلیق بود. البته حکم اخراج و تعلیق فرق زیادی با هم نداشت، چون اکثر دانشجوهایی که برای آن ها حکم تعلیق صادر شد دیگر به دانشگاه نیامدند.»

در طی یک سال گذشته علاوه بر احکام گسترده انضباطی، نظارت امنیتی و فشار حراست بر دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد بیشتر شده است. تعداد دوربین های مداربسته در سطح دانشگاه افزایش یافته و کوچکترین حرکت دانشجویان با برخورد شدید از سوی حراست روبرو می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016