چهارشنبه 11 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس پارلمان اروپا و سازمان عفو بين الملل، خواستار رفع حصر و بازداشت رهبران جنبش سبز شدند، جرس

جــرس: در ادامه واکنش‌های بين‌المللی به بازداشت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، رياست پارلمان اروپا با محکوم کردن اين اقدامِ حکومت جمهوری اسلامی، خواستار آزادی بدون قيد وشرط آنها شده و خاطرنشان کرده است که اينگونه اقدامات، واکنش عصبی حکومت ايران به جنبش های آزاديخواهانۀ مردم ايران و مشابه حاکمان منطقه است.

همزمان سازمان عفو بين‌الملل نيز، در اعتراض به بازداشت ميرحسين موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی و ايجاد محدوديت برای آنها، از اعضا و هواداران خود در سراسر جهان خواست به مقام‌های ايرانی نامه بنويسند و بخواهند که آنها آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، يرژی بوزک، رئيس لهستانی پارلمان اروپا، روز سه‌شنبه اقدام مقام‌های جمهوری اسلامی در زندانی کردن ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را به شدت محکوم کرد و با انتشار بيانيه‌ای در اين زمينه، خواستار آزادی بدون قيد وشرط ميرحسين موسوی و مهدی کروبی شده و بازداشت آنها را تلاشی برای ترساندن مخالفان دانسته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است از روز دوشنبه نهم اسفند ماه، گزارش‌هايی درباره انتقال ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان به زندان حشمتيه تهران منتشر شده بود که اين خبر با واکنش‌های جهانی و گروه‌ها وشخصيت‌های منتقد جمهوری اسلامی روبرو شده بود، که در نخستين واکنش‌ها دولت آلمان با محکوم کردن اين اقدام خواستار تامين امنيت موسوی و کروبی شده و ايالات متحده آمريکا نيز بازداشت اين دو را غيرقابل قبول خوانده و خواستار آزادی آنها شده است.

در اين ميان يرژی بوزک، رئيس محافظه‌کار پارلمان اروپا، «تلاش دولت ايران را برای ترساندن مخالفان، مغاير با اصول بنيادی دمکراسی و قانونمداری دانسته و سرکوب مخالفان را نشان دهنده چهره واقعی رژيم ايران ارزيابی کرده است.

به گفته وی جنبش‌های دمکراتيک در مصر و ايران ريشه در ميل مشترک مردم دو کشور برای نيل به آزادی است و واکنش عصبی حکومت ايران بهترين دليل برای اين مدعا است.


فراخوان سازمان عفو بين الملل

در ادامه واکنش های جهانی نسبت به بازداشت راهبران جنبش سبز، سازمان عفو بين‌الملل نيز، در اعتراض به بازداشت ميرحسين موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی و ايجاد محدوديت برای آنها، از اعضا و هواداران خود در سراسر جهان خواست به مقام‌های ايرانی نامه بنويسند و بخواهند که آنها آزاد شوند.

اين نهاد بين‌المللی از هوادارانش خواسته در نامه‌های خود خواهان آزادی و بی قيد و شرط و سريع اين چهار مخالف دولت زندانی شوند.

عفو بين‌اللمل در اين بيانيه خواستار فراهم شدن امکان ملاقات اين چهار نفر با اعضای خانواده، دسترسی به وکيل و مراقبت پزشکی از آنها شده است.

گفتنی است هنوز از سرنوشت و وضعيت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همسران آنها خبری منتشر نشده است.

روز سه شنبه به همين منظور در تهران و چندين شهر ديگر کشور، تجمعات و تظاهرات مختلفی شکل گرفت، که با سرکوب شديد ماموران امنيتی و حکومتی مواجه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016