چهارشنبه 11 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهسا امرآبادی و شهین جهادی از بازداشت شدگان دهم اسفند در تهران، جرس

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، روز سه شنبه دهم اسفند ماه، همزمان با بازداشت فخرالسادات محتشمی پور، عضو جبهه مشارکت و همسر مصطفی تاجزاده، مهسا امیرآبادی، همسر مسعود باستانی و شهین جهادی، فعال مدنی نیز از جمله بازداشت‌شدگان بودند.

به گزارش سامانه خبری- تحلیلی کلمه، فخرالسادات محتشمی پور، مدیرکل امور بانوان وزارت کشور در دولت اصلاحات، غروب سه شنبه پس از شرکت در جلسه قرآن هفتگی خانواده های زندانیان سیاسی، به همراه چند تن دیگر برای شرکت در تجمع اعتراضی راهی خیابان های مرکزی شهر شده بود که توسط ماموران دستگیر می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این گزارش، وی با موبایل خود با خانواده تماس گرفته و موبایل را روشن گذاشته تا آنها مکالمه او و مأموران را بشنوند که صدای خانم محتشمی پور شنیده می شد که می گفته: “مگر من چکار کرده ام؟ من هم مثل بقیه مردم به خیابان آمده ام و دارم راه می روم. اگر مرا می برید باید با به دخترم خبر بدهم”.

مأموران در پاسخ تأکید کرده اند که باید او را با خود ببرند و بعدا اجازه ی تماس به وی خواهند داد.

داماد خانم محتشمی پور به تارنمای بی بی سی فارسی گفته است که علت دستگیری او، شرکت در تجمع اعتراضی امروز بوده است که در واکنش به حصر یا بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنها برگزار شد.

گفتنی است مهسا امرآبادی، فعال مدنی و همسر زندانی سیاسی مسعود باستانی، که خود نیز سال گذشته بازداشت و به حبس محکوم شده بود، چند روز پیش در گفتگو با تلویزیون رسا خاطرنشان کرد "اگر فشار از خانواده زندانیان سیاسی کم نشود، در یکی از میادین شهر تحصن می کنیم."

هنوز از وضعیت این سه بازداشتی و همچنین دهها نفری که در جریان اعتراضات روز سه شنبه بازداشت شده بودند، خبری منتشر نشده است.

در جریان اعتراضات حامیان جنبش سبز به بازداشت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسران آنها، روز سه‌شنبه دهم اسفند، تهران و چند شهر دیگر از جمله شیراز، تبریز، اصفهان، رشت، اسلامشهر و مشهد، بار دیگر شاهد سرکوب خشونت بار مردم توسط نیروهای امنیتی، یگان های ویژه پاسداران و لباس شخصی های حامی حکومت بود، که منجر به زخمی و بازداشت شدن دهها نفر از تظاهرات کنندگان گردید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016