جمعه 13 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار تن در اردبيل و در ملاءعام اعدام خواهند شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - دادستان عمومی و انقلاب اردبيل از اعدام در ملاءعام چهار نفر در اردبيل در آينده‌ای نزديک خبر داده است.

به گفتهٔ فردين ارژنگی، دادستان عمومی و انقلاب اردبيل اين چهار تن "سر‌دستگان باندهای تهيه و توزيع مواد مخدر در اردبيل" بوده‌اند. وی زمان دقيق اجرای اين احکام را اعلام نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارژنگی با بيان اين‌که صدور احکام اين افراد در روزهای اخير با تاييد مقامات قضايی به استان ابلاغ شده است، افزود: "در رويکرد جديد قوه قضاييه برخورد جدی با مجرمان و متخلفان دانه‌درشت در اولويت و اساس کارهاست و معتقدم با چند دهه حضور در فضای قضايی کشور اين اعدام‌ها جنبه ارعابی و پيشگيری دارد."

دادستان اردبيل تصريح کرد: "در قانون جديد برخورد با معتادان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر بخث درمان اجباری معتادان به صورت اثر‌بخش در نظر گرفته شده و اين تکليف دستگاه‌های خدمات‌رسان نظير بهزيستی است که بتوانند در ايجاد فضای ترک و درمان معتادان شايسته عمل کنند."

وی مدعی ست "اگر اعدام اين افراد در ملاءعام اجرا شود به يقين جنبه ارعابی و پيشگيری آن فوق‌العاده است و ديگر متخلفان نيز که اقدام به ضربه زدن به امنيت روحی و روانی جامعه دارند، هشدار می‌گيرند."

اين در حاليست که امروزه اعدام در ملاء عام از مصاديق بارز بازتوليد خشونت در جامعه به حساب می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016