جمعه 13 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم بازداشت محمد ايلخانی زاده و هيوا مجيدزاده، فعالان دانشجويی دانشگاه تهران، دانشجونيوز

دانشجونيوز: با گذشت بيش از يک ماه از بازداشت محمد ايلخانی زاده و هيوا مجيدزاده، دو تن از فعالان دانشجويی دانشگاه تهران، از سوی سازمان قضايی نيروهای مسلح در ادامه رسيدگی به پرونده حمله به کوی دانشگاه تهران، همچنان از وضعيت اين فعالان دانشجويی خبری در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش دانشجونيوز محمد ايلخانی زاده، عضو انجمن اسلامی دانشجويان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و هميچنيی از اعضای منتخب انتخابات پيشين شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، که در ۱۶ بهمن ماه در پی احضار و مراجعه به سازمان قضايی نيروهای مسلح ، که پس از مراجعه نيروهای امنيتی به منزل وی بود، در شهرستان بوکان بازداشت شد و به زندان اوين انتقال پيدا کرد. همچنين مراجعه اعضای خانواده وی برای پيگيری وضعيت وی تاکنون بی نتيجه بوده است و قاضی پرونده از تداوم بازداشت وی به علت "عدم همکاری" خبر داده است. به نظر می رسد تداوم بازدشت برای فشار بيشتر بر اين فعال دانشجويی برای اخذ اعترافات غيرواقعی باشد.

همچنين هيوا مجيدزاده از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجويان دموکراسی خواه دانشگاه تهران، و مديرمسئول نشريه "نوروز" دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نيز از ۲۲ دی ماه سال جاری در بازداشت به سر می برد.

عليرغم توديع وثيقه برای اين دانشجوی محروم از تحصيل در روزهای اخير و هچنين اخذ مبلغ ده ميليون ريال، همچنان قرار آزادی وی صادر نشده است و از وضعيت وی اطلاعی در دست نيست.

در پی حمله به کوی دانشگاه تهران در جريان اعتراضات شکل گرفته پس از انتخابات مخدوش سال گذشته و رسيدگی به پرونده مربوطه، تاکنون تعداد بسياری از دانشجويان با بازداشت های چندين ماهه از سوی سازمان قضايی نيروهای مسلح مواجه شده اند که با فشارهای گوناگون جهت اخذ اعترافات دروغين از دانشجويان در جهت تبرئه آمران و عاملان اصلی اين واقعه همراه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016