جمعه 13 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشور آزادی ايران - پاسخ جنبش مردمی ايران چيست؟ ارسلان مقدسی

با سلام دوستان حقيقت اين است که تا به امروز هيچکدام از رهبران و يا تصميم گيرندگان جنبش مردمی ايران موسوم به جنبش سبز به اين سوال ها پاسخی صريح و شفاف نداده اند و منشور پيشنهادی آنها نيز هيچ يک از در خواست های مردمی را مد نظر قرار نداده است بنظر من وقت آن است ما مردم بر اساس پاسخ به اين سوالها و سوال هايی که احتمالا در ذهن هر يک از شما هموطنان وجود دارد در نهايت منشور راه آزادی جنبش سبز مردمی ايران را تدوين نماييم

خواهشمندم هر يک از شما نقطه نظرات خود را بصورت سوال و يا جواب برای ما ارسال کنيد تصور کنيد اين منشور يک نرم افزار متن آزاد رايانه ای همچون لينوکس می باشد . هر کدام از شما هموطنان می توانيد در تکميل آن نقشی موثر داشته باشيد

در واقع وظيفه نوشتن اين منشور بر عهده خود ما مردم ايران است پس ما را ياری دهيد دوستان

۱- جنبش چه برنامه ای را برای گسترش و نفوذ در ميان تمامی گروه ها و لايه های اجتماعی در کشور دارد فعلا نفوذ جنبش در ميان طبقه متوسط کشور است و آيا برنامه ای برای نفوذ در ميان زحمتکشان و افراد با بنيه اقتصادی ضعيفتر در دستور کار قرار دارد؟ و آيا بموازات آن برنامه ای برای گسترش و نفوذ در ميان طبقه ثروتمندان جامعه هم خواهد داشت ؟
و آيا برنامه هايی برای جذب نيروهای طرفدار رژيم وجود دارد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۲- برنامه برای ادامه و گسترش اعتراضات و تظاهرات ها در آينده چيست ؟ آيا جنبش قصد دارد که اعتراضات را بصورت هدفمند و هوشمندانه در آورده و از راهکارهای ديگر هم مانند تحصن ها و اعتصابات عمومی و سراسری و يا اشغال ساختمانهای دولتی نيز استفاده کند؟ تا حاکميت مجبور به عقب نشينی در برابر خواست های مردم بگردد.

۳- جنبش چه راهکارهايی برای ايجاد تنوع در راه های اطلاع رسانی و تبليغات به مردم دارد؟ متاسفانه تاکنون روش اطلاع رسانی يک بعدی و محافظه کارانه بوده و از همه مهمتر جريان اطلاع رسانی بين مردم و تصميم گيرندگان جنبش يک جريان يک سويه و از بالا به پايين بوده است لازم است از اين پس نقطه نظرات مردمی بدست تصميم گيرندگان رسيده و راه کارهايی برای تبادل اطلاعات و تجربيات در بين اعضای جنبش صورت پذيرد

۴- برنامه آينده جنبش برای همکاری و اتحاد با تمامی گروه های سياسی و طيف ها و عقايد چه در داخل کشور و چه در خارج کشور چيست ؟ و حتی آينده و حيات سياسی گروه های طرفدار و همکار رژيم در آينده سياسی اين کشور چيست؟ اصولا نگاه جنبش به قانون آزادی احزاب چيست ؟ آيا جنبش تحمل پذيرش همه عقايد سياسی را دارد؟ آيا خرد جمعی و دموکراسی يک شعار است و يا يک چارچوب واقعی ؟

۵- برنامه جنبش برای تشکيل دولت انتقالی و مجلس موسسان و تغيير قانون اساسی و حذف اصل ولايت فقيه چيست؟ آيا جنبش برنامه ای برای گذر از استبداد و حکومت دينی دارد؟ چه راهکارهايی وجود دارد تا در صورت تغيير قانون اساسی و ايجاد يک کشور دموکراتيک سکولار در آينده دچار استبداد فردی و يا رژيمی و ايدئولوژيک نشويم؟ نقش مجلس شورای ملی آينده چگونه خواهد بود؟

۶- برنامه جنبش برای رفع محدوديت ها و تبعيضات نژادی ٬ زبانی ٬ فرهنگی و قومی يا همان سياست های غلط شوونيستی بر عليه گروه های قومی مختلف در ايران چيست ؟ اصولا جنبش چه نگاهی به اعطای آزادی به گروه های مختلف قومی در ايران دارد ؟ و آيا با فدراليسم موافق است ؟ جنبش چه برنامه ای برای همراه سازی گروه های مختلف قومی و يا گروه های با عقايد تجزيه طلبانه دارد؟

۷- برنامه های جنبش برای رفع تبعيض های مدنی و اجتماعی و قانونی بر جامعه زنان ايران چيست ؟ اصولا نگاه جنبش به آزادی های زنان و برابری زن و مرد چيست؟ نگاه جنبش به جنبش کمپين يک ميليون امضا چيست؟ آيا جنبش و اعضای آن قبول دارند که زن منزلت انسانی دارد و متاسفانه تاکنون زنان که همان ۵۰% جمعيت مردم ايران هستند از بسياری از حقوق اوليه خود محروم بوده اند؟

۸- برنامه جنبش برای تضمين آزادی های دينی برای کليه پيروان آيين ها و مذاهب مختلف چيست؟ آيا با در صورت رسيدن به يک ايران سکولار و در عين حال دموکراتيک تضمينی برای احترام به همه عقايد و باورها و مذاهب دينی وجود خواهد داشت؟

۹- جنبش چه راهکاری برای تضمين حقوق اوليه کارگران و زحمتکشان جامعه دارد ؟ آيا تشکيل سنديکاهای کارگری مستقل تضمين خواهد شد؟ آيا قوانين تبعيض آميز کار در ايران در حال حاضر تبديل به قوانين برد – برد بين کارگران و کارفرمايان خواهد شد؟

۱۰- برنامه جنبش برای بهبود فضای کسب و کار و شرايط اقتصادی برای فعالان خرد و کلان اقتصادی چيست؟ اصولا نگاه جنبش به اقتصاد چيست ؟ و برای بهبود نظام بانکی و مالياتی کشور چه راهکارهايی وجود دارد ؟ چه کارهايی بايد انجام داد تا بتوان سرمايه و تکنولوژی سرمايه گذاران داخلی و يا خارجی را جذب و در مسير درست به کار انداخت ؟ چه راهکارهايی برای بهبود وضعيت بخش های خدمات و کشاورزی و صنعت وجود دارد؟

۱۱- برنامه جنبش برای تشکيل کميته های حقيقت ياب در مورد کليه جنايات رخ داده در دوران اين رژيم اعم از جنايات رخ داده توسط رژيم و يا مخالفين خشونت طلب و نيز اعاده حيثت از تمام قربانيان و يا بازماندگان و خانواده های آنها چيست؟

۱۲- برنامه جنبش برای تشکيل کميته های حقيقت ياب در مورد تمام سو مديريت ها ٬ خيانت ها ٬ اختلاس و رانت خواری مقامات و سران رژيم چيست ؟ در اين کشور بسياری از منافع ملی قربانی اميال و خواسته های شخصی سران رژيم شده است . بطور مثال ميلياردها دلار پول و ثروت به غارت رفته توسط سران اين کشور که در بانک ها و يا شرکت های خارج کشور سرمايه گذاری و يا سپرده گذاری شده اند چگونه به صاحبان اصليشان يعنی مردم مظلوم باز گردانده خواهد شد ؟

۱۳- برنامه جنبش برای احقاق حقوق ازدست رفته مردم ايران اعم از ارضی و يا حقوقی چيست ؟ شايعاتی مبنی بر واگذاری غير قانونی ۱۲۰ کيلومتر مربع از خاک ايران به کشور همسايه پاکستان و يا واگذاری حقوق ايران در دريای خزر و يا ميادين نفتی مشترک با کشورهای کويت و امارات متحده در خليج فارس بگوش ميرسد چه راهکارهايی برای حفظ صيانت کشورمان وجود دارد؟

۱۴- در مورد آينده سران و نيروهای سرکوبگر رژيم چه برنامه و راهکارهايی وجود دارد ؟ آيا آنها در ايران محاکمه خواهند شد و يا در محاکم جنايی بين المللی؟ آيا يک حمام خون را تجربه خواهيم کرد و يا يک آشتی ملی را و سران و عوامل سرکوب با يک درجه تخفيف مجازات خواهند شد؟ وضعيت افراد و يا کسانی از عوامل رژيم که به جنبش مردمی پيوسته اند چه خواهد شد ؟ آيا تخفيفی در مجازات آنها نيز صورت خواهد گرفت ؟

۱۵- برنامه جنبش برای اصلاح نظام فاسد قضايی اين کشور چيست ؟ آيا برنامه ای برای تشکيل يک قوه قضاييه مستقل و عادل و غير سياسی وجود دارد ؟ و اصولا نگاه جنبش به لغو مجازات اعدام چيست ؟

۱۶- نظر جنبش و اعضای آن برای آينده روابط خارجی ايران با ساير کشورها چيست؟ آيا موافق هستيد نوع سياست خارجی رژيم باعث سرافکندگی ما ملت ايران شده است؟

۱۷- نظر جنبش و اعضای آن در مورد پرچم و نشان ملی کشور چيست ؟ آيا با پرچم سه رنگ شير و خورشيد نشان موافق هستيد ؟ آيا موافق هستيد سرود ای ايران ای مرز پر گهر سرود ملی ايران باشد؟

http://www.fasantares.blogspot.com/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016