چهارشنبه 18 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورش نيروهای امنيتی در روز زن به تعدادی از مادران پارک لاله، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" يورش وحشيانۀ نيروهای سرکوبگر ولی فقيه به تعدادی از مادران عزادار در چهار راه امير آباد و مورد اهانت و تحت تعقيب قرار دادن آنها برای مسافتهای طولانی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه حوالی ساعت ۱۶:۳۰ تعدادی از حاميان مادران پارک لاله (عزادار ) در حال نزديک شدن به چهار راه امير آباد بودند که نيروهای سرکوبگر بسيج با باتون به سوی آنها يورش بردند و در حالی که با باتون يکی از حاميان مادران عزادار را تهديد به ضرب و شتم می کردند اقدام به اهانت به آنها نمودند . بسيجيها که سن آنها بين ۱۴ الی ۱۶ سال بود به مدت طولانی به تعقيب يکی از مادران پارک لاله پرداختند.

از طرفی ديگر محل اعلام شده توسط مادران پارک لاله مملو از نيروهای سرکوبگر بود و به هر کسی که مظنون می شدند به سوی او يورش می بردند. نيروهای سرکوبگربه مادرانی که بصورت ۲ الی ۳ نفره بودند و با همديگر حرکت می کردند يورش می بردند و آنها را پراکنده می کردند . به هيچ کس اجازه ايستادن حتی برای چند لحظه را نمی دادند.مادران پارک لاله برای مدت طولانی در آن محل سعی داشتند تا مراسم اعتراضی و گراميداشت روز چهانی زن را برگزار کنند ولی حضور گسترده نيروهای سرکوبگر و برخوردهای وحشيانۀ آنها امکان هر حرکتی را از آنها گرفته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016