شنبه 6 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران خواستار محكوميت سوزندان قرآن در فلوريدا شد، ایلنا

به گزارش ایلنا، سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد در نامه‌اي به بان كي مون خواستار موضع‌گيري و اقدام اين سازمان در قبال سوزندان قرآن در فلوريدا و موج اسلام هراسي در بخشي از نقاط جهان شد.

به گزارش ايلنا، محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نامه‌اي به بان كي مون دبيركل اين سازمان نسبت به اقدام اخير سوزاندن قرآن كريم در يكي از كليساهاي ايالت فلوريداي آمريكا ابراز تأسف و تاثر عميق كرد و خواستار موضع‌گيري و اقدام سازمان ملل متحد در خصوص اين موضوع كه جديت موج اسلام هراسي در بخشي از نقاط جهان را نشان مي‌دهد، شد.

سفير و نماينده دائم كشورمان در نامه خود كه رونوشت آن براي سفير و نماينده دائم تاجيكستان به عنوان رئيس دوره‌اي سازمان كنفرانس اسلامي و اعضاي اين سازمان ارسال شده است، تصريح كرد: اين اقدام و اقدامات تهاجمي مشابه عليه اسلام، مقدسات اسلامي و به ويژه قرآن كريم، احساسات ميليون‌ها مسلمان در سراسر جهان را جريحه‌دار كرده است.

وي افزود: با توجه به اينكه اين اعمال به مثابه جرمي است كه ترغيب خشونت را به دنبال دارد، لزوم توجه جدي به آن و پيگيري و مواخذه طراحان و عاملان اين اعمال ضروري است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خزاعي همچنين با اشاره به اهداف و مسئوليت‌هاي دبيركل سازمان ملل متحد در حفظ صلح و دوستي بين مردم و ملت‌هاي جهان تأكيد كرد: جنابعالي مسئوليت مهمي در روشن كردن افكار عمومي بين‌المللي نسبت به اين قبيل اقدامات افراطي داريد.

وي اقدام در اين رابطه را در جهت آرمان تساهل بين اديان و روابط صلح‌آميز بين اديان و ملت‌هاي مختلف دانست.

سفير و نماينده دائم كشورمان در پايان نامه خود تصريح كرد: در حال حاضر اين مسئوليت همگان است كه اينگونه اقدامات عليه اديان و به ويژه اسلام را محكوم كرده و اجازه ندهند كه اين اعمال از مصونيت برخوردار بوده و يا در برابر قانون از آن حمايت شود و اين امر يك راه‌حل عملي براي كمك به گفت‌وگو و ارتقاء فهم و احترام بين پيروان همه اديان و فرهنگ‌ها است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016