یکشنبه 7 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع تجزیه طلبان خوزستان در مقابل دفتر حافظ منافع ايران در مصر، فارس

خبرگزاري فارس: يكي از ديپلمات‌هاي حافظ منافع ايران در مصر با اشاره به تجمع روز گذشته حدود 15 نفر با هويت نامعلوم در مقابل اين دفتر كه در حمايت از حزب بعث عراق شعار مي‌دادند، توضيحاتي را ارايه داد.

يكي از ديپلمات‌هاي دفتر حافظ منافع ايران در مصر در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، درخصوص تجمع روز گذشته برخي افراد وابسته به گروهك تجزيه طلب در مقابل اين دفتر گفت: شمار اندكي از افراد با هويت نامعلوم كه در حمايت از حزب بعث عراق شعار مي‌دادند، روز گذشته (شنبه) در مقابل نمايندگي ايران در قاهره تجمع كردند.

اين منبع آگاه با اظهار تعجب نسبت به اعتراض اين افراد در مقابل دفتر حافظ منافع ايران در مصر يادآور شد: اين جمع اندك با چهره‌هاي پوشيده كه از سوي فردي خاص هدايت مي‌شدند و حداكثر به 15 نفر مي‌رسيدند، پرچم عراق را در دست داشتند و پس از اقدامات خود به سوي ميدان نزديك به دفتر حفاظت منافع رفته و با دريافت وجوهي از سردسته خود پراكنده شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش‌هاي موجود، آنها با وجود تلاش زيادي كه براي تحريك مردم براي پيوستن به جمع اندك خود انجام دادند به دليل بي اعتنايي مردم و ايجاد اختلاف و درگيري نامشخص درون گروهي متفرق شدند.

يكي از وابستگان به اين گروهك در مصاحبه با برخي رسانه‌ها مدعي شده‌ بود كه پلاكاردها و پرچم‌هاي آنها را كارمندان دفتر حافظ منافع ايران ضبط كرده‌اند، در حاليكه گفته‌هاي برخي افراد حاضر در محل حكايت از آن دارد كه وسايل آنها در ابتداي تجمعشان به وسيله راننده خودرويي كه بلندگوها را حمل مي‌كرده -به علت اختلاف مالي و درگيري با سردسته معترضان- به مكان نامعلومي منتقل شده است.

گروهكي كه مدعي شده است اين شمار اندك با فراخوان آنان دست به تجمع در مقابل دفتر حفاظت از منافع ايران در قاهره زده، گروهي است كه خود را منتسب به استان خوزستان كرده و مرامنامه‌اي تجزيه طلبانه و تروريستي را به عنوان محور فعاليت‌هاي خود ارايه مي‌دهد. همكاري با ارتش متجاوز صدام در جريان جنگ تحميلي و انجام اقدامات تروريستي در استان خوزستان از جمله اقدامات اين گروهك وابسته است.

به گزارش فارس، شمار اندك معترضان و بي اعتنايي رسانه‌ها باعث شده كه هيچ فيلم يا تصويري از آنان منتشر نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016