پنجشنبه 11 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پخش همزمان اينترنتی جلسات "درس های فلسفه" دکتر عطا هودشتيان از "راديو پارازيت"، شهروند (کانادا)


کتابخانه، کتابفروشی و نگارحانه زاگرس – مونترال، کانادا

شهروند - علی شريفيان (مونترال): عطا هودشتيان، استاد و پژوهشگر فلسفه و علوم شناسی سياسی، از مدتی پيش جلسات درس فلسفه ای در محل «کتابخانه و نگارخانه زاگرس مونترال» کانادا شروع کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاکنون پنج جلسه از اين جلسات برگزار شده و مورد استقبال فراوان علاقمندان به فلسفه و خصوصا جوانان و دانشجويان قرار گرفته است. مهدی شهرستانی، مدير «کتابخانه و نگارخانه زاگرس» با انتشار اطلاعيه ای اعلام کرده است، به سبب تقاضای علاقمندان برای استفاده از اين جلسات در ديگر شهرهای کانادا، ايران و ديگر کشورها، از اين پس اين جلسات، و پرسش و پاسخی که بدنبال آن برگزارمی شود، به صورت همزمان از "راديو پارازيت" بر روی شبکه اينترنت هم پخش خواهد شد.


دکتر عطا هودشتیان در زاگرس

جلسه بعدی درس های فلسفه ساعت شش بعد از ظهر جمعه هشتم آوريل (برابر با نوزده فروردين) به وقت محلی مونترال آغاز می شود. بطور معمول سخنرانی دکتر هودشتيان يک ساعت است و پس از آن همايش ،به مدت يک ساعت جلسه با پرسش و پاسخ ادامه خواهد يافت. علاقمندان می توانند اين جلسات را روی شبکه جهانی اينترنت بطور همزمان از راديو پارازيت به آدرس RadioParazit.com بشنوند.
در جلسه جمعه هشتم آوريل دکتر هودشتيان درباره «آغاز شکل گيری عصر جديد در اروپا و رفرم در مسيحيت، پروتستانيسم لوتر» سخن خواهد گفت. کتابخانه، کتابفروشی و نگارخانه زاگرس روز ۲۸ ماه مه ۲۰۱۰ در مونترال گشايش يافته است. اين مرکز فرهنگی هم کتابفروشی و هم کتابخانه است. بيش از هفده هزار عنوان کتاب در ۷۰ هزار نسخه در زاگرس در دسترس علاقمندان به کتاب قرار دارد. اين مرکز فرهنگی تاکنون فعاليت های جانبی قابل توجه ديگری هم داشته است. از جمله در زاگرس کلاس های موسيقی، آموزش هنرهای مختلف و همينطور آموزش زبان انگليسی و فرانسه و ديگر موضوعات درسی هم انجام شده و می شود. زاگرس از چندی پيش، کلاس هايی هم برای آموزش کامپيوتر و برنامه های مختلف آن برای بزرگسالان راه اندازی کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016