سه شنبه 16 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۱۵ درصدی وابستگی بودجه ۹۰ به نفت، ايسنا

قيمت هر بشکه نفت خام در بودجه ۸۰ دلار و هر دلار ۱۰۵۰ تومان تعيين شد


سخنگوی کميسيون تلفيق بودجه کل کشور سال ۹۰، از افزايش ۱۵ درصدی وابستگی بودجه ۹۰ به نفت در مصوبه اين کميسيون خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدمهدی مفتح در نشست خبری خود در اين رابطه، اظهار کرد: دولت در لايحه بودجه درآمد حاصل از فروش نفت خام را ۵۷ هزار و ۷۲۰ ميليارد تومان پيش‌بينی کرده بود که کميسيون تلفيق اين رقم را به ۵۰ هزار ميليارد تومان کاهش داد و تصويب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حال حاضر رقم مصوب کميسيون تلفيق درباره درآمد حاصل از فروش نفت خام نسبت به آنچه در سال ۸۹ تصويب شده بود (۴۳ هزار ميليارد تومان) ۱۵ درصد افزايش دارد که اين رقم با توجه به تورم پيش‌بينی شده است.

نماينده مردم رزن در مجلس يادآور شد: مصوبه ديگر کميسيون تلفيق درباره فروش دارايی‌های سرمايه‌ای بود که دولت آن را ۸۴۰ ميليارد تومان پيش‌بينی کرده بود و کميسيون تلفيق نيز همين رقم را به تصويب رساند.

وی با بيان اين‌که ارقامی که در بخش درآمدهای لايحه بودجه ۹۰ تصويب شده ارقام پيش‌بينی شده توسط دولت بوده است، ادامه داد: دولت در لايحه بودجه ۹۰ قيمت هر بشکه نفت خام را ۸۰ دلار و هر دلار را ۱۰۵۰ تومان پيش‌بينی کرده بود که در کميسيون تلفيق نيز بر اساس درآمد فروش نفت خام همان عدد دولت مورد تصويب قرار گرفت.

سخنگوی کميسيون تلفيق بودجه، اضافه کرد: مصوبه ديگر اين کميسيون درباره جرايم معوق راهنمايی و رانندگی بود که بر اساس پيش‌بينی دولت هزار ميليارد تومان از اين بخش در بودجه ۹۰ درآمد کسب شود و جرايم معوق در طول سال ۹۰ بخشيده شود، به شرط اين‌که افراد جرايم‌شان را بپردازند. پس از بحث‌های انجام شده در کميسيون تلفيق اين رقم به ۵۰۰ ميليارد تومان کاهش يافت و تصويب شد.

وی در پايان با بيان اين‌که کميسيون تلفيق عصر امروز (سه شنبه) نيز جلسه دارد تاکيد کرد که با پايان يافتن بررسی بخش درآمدهای بودجه اين کميسيون وارد بررسی هزينه‌ها و سياست‌های بودجه ۹۰ شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016