پنجشنبه 18 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد زيدآبادی برنده جايزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ سازمان يونسکو و گيامورو کانو شد، گزارشگران بدون مرز

سازمان يونسکو اعلام کرد که جايزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زيد آبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا خواهد کرد.


در تاريخ ٧ آوريل – ١٨ فروردين سازمان يونسکو اعلام کرد که جايزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زيد آبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا کرده است.

رئيس هيات داوران دينا سانگور در اين باره اعلام کرد : اهدای اين جايزه به احمد زيدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنايی، مقاوت و تعهد اين روزنامه نگار در جهت آزادی بيان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانيت است. اهدای اين جايزه ورای شخصيت احمد زيدآبادی جايزه به بسياری از روزنامه‌نگاران ايرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايرنا بوکوا مديرکل يونسکو با تائيد تصميم هيات داوران خواهان آزادی اين روزنامه نگار شد. " احمد زيدآبادی در همه مدت فعاليتيش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بيان ، حق بنيادين بشر که پايه‌ی ديگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کليدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پيوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ ارديبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هيات داوران در باره وضعيت سلامت وی، من از مقامات ايران خواهان آزادی احمد زيدابادی هستم."

جايزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان يونسکو و گيامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کميته اجرايی يونسکو تاسيس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ ارديبهشت) به يک فرد يا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ويژه در اين راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دريافت اين جايزه از سوی دولت های عضو يونسکو و يا سازمان های بين المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زيدآبادی که در تاريه ٢٤ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعيد در گناباد ممنوعيت دائم از فعاليت‌های اجتماعی و سياسی محکوم شد. اين رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجديد نظر تائيد شد. احمد زيد آبادی برنده جايزه قلم طلايی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است.

گزارش‌گران بدون مرز خرسندی خود را از اين انتخاب اعلام و ضمن تبريک به همه مدافعان حقوق بشر در ايران، همصدا با يونسکو خواهان آزادی احمدزيدابادی و ديگر روزنامه‌نگاران زندانی در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016