شنبه 20 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز: ممنوعیت ورود خبرنگاران به کمپ اشرف را محکوم می‌کنیم

این ممنوعیت برای اطلاع رسانی غیر قابل پذیرش است. نیروهای نظامی از ورود خبرنگاران جلوگیری می‌کنند تا سرکوب و کشتار غیر نظامیان را پنهان کنند

گزارش‌گران بدون مرز مسدود کردن اطلاع رسانی و ممانعت از ورود خبرنگاران به کمپ اشرف را محکوم می‌کند. در تاریخ ١٩ فروردین درپی حمله نیروهای ارتش عراق، نزدیک به سی تن از ساکنان ایرانی این کمپ کشته و بسیاری دیگر زخمی شدند.

« این ممنوعیت برای اطلاع رسانی غیر قابل پذیرش است. نیروهای نظامی از ورود خبرنگاران جلوگیری می‌کنند تا سرکوب و کشتار غیر نظامیان را پنهان کنند. ارتش عراق کسانی را که به فیلم‌برداری و عکس برداری از این درگیری مشغول بوده‌اند، عامدانه هدف قرار داده است. »

بنا بر خبرهای انتشار یافته از سوی رسانه‌های جهانی مسئولان عراقی از ورود خبرنگاران به کمپ اشرف جلوگیری می‌کنند. حرفه‌کاران رسانه‌ها نتوانسته‌اند در محل حاضر و از وضعیت آن گزارش تهیه کنند. کمپ اشرف به وسیله‌ی کامیون‌ها و خودروهای نظامی محاصره شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپ اشرف در هشتاد کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. این کمپ در سال‌های دهه شصت یکی از پایگاه‌های سازمان مجاهدین خلق ایران بود. در سال ١٣٨٢ و در پی حمله نظامی ایالات متحده امریکا به عراق این پایگاه در اختیار نیروهای امریکایی قرار گرفت و نیروهای مسلح آن خلع سلاح شدند و بیش از ٣٠٠٠ افراد این کمپ تحت کنوانسیون ژنو قرار گرفتند. در دی ماه سال ١٣٨٨ نیروهای عراقی کنترل این کمپ را دست گرفتند.

از تیرماه ١٣٨٨ و در پی اولین درگیری میان ساکنان کمپ اشرف و نظامیان عراقی، مسئولان حکومت عراق ورود خبرنگاران را به کمپ اشرف ممنوع کردند. مدافعان کمپ اشرف حکومت عراق را به تمکین از خواست مقامات ایرانی متهم کرده‌اند و مسئولان عراقی سازمان مجاهدین خلق را به تحریک و خشونت آفرینی متهم می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016