یکشنبه 21 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آریا آرام نژاد خطاب به قاضی: بازجوهایم گفتند که شما مهره آنهایید و هر آنچه بخواهند اجرا می کنید، کلمه

آریا آرم نژاد خواننده جوان موسیقی پاپ در کشورمان که بعد از اجرای آهنگ علی برخیز پس از حوادث عاشورای۸۸ از سوی دادگاه انقلاب به ده ماه حبس تعزیری محکوم شد، نسبت به رای صادره از سوی دادگاه بدوی اعتراض کرده و حال نیز در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر میباشد.

به گزارش تحول سبز، آریا آرام نژاد، از خوانندگان جوان موسیقی پاپ در ایران، بعد از خواندن آهنگ علی برخیز در ۲۶ بهمن۸۸ بازداشت شد. انعکاس خبر بازداشت او در رسانه ها موجب شد تا پرده از رفتارهای سخیف بازجوها با او و نگهداریش در زندان وحشتناک متی کلا برداشته شود. ضمن اینکه به گفته خود ایشان انعکاس این اخبار موجب تغییر رفتار در بازجوها و زندانبانها شده، و تا حدودی سبب شده بود که آنها در نوع برخورد و رفتار و گفتارشان با او بیش از گذشته دقت کنند.

آریا آرم نژاد پس از۴۴ روز در۱۱فروردین۸۹ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. او طی مدتی که دربازداشت به سر برده بود فشارهای روحی و روانی زیادی را متحمل شده و همچنین سلول محل نگهداری وی به گفته ایشان غیر قابل تحمل بوده و از نظر بهداشتی نیز در شرایط وحشتناکی قرار داشته به طوریکه پس از گذشت چند روز بدن او دچار عفونت های پوستی شده بود.

آریا آرام نژاد در متن دفاعیه خود که در دادگاه بدوی ارائه کرده بود پرده از رفتارهای ناپسند بازجوها و برخی زندانبانها برداشته و نسبت به اینگونه برخوردها معترض شده بود .

او در متن دفاعیه خود به توهین های به خود و برادر جانبازش طی بازجویی ها اشاره کرده و همچنین از سهل انگاری عمدی زندانبانها در دادن دارو های مربوط به بیماری قلبی اش گفته و از تهدید بازجوها به بازداشت همسرش و اعدام خودش در صورت عدم اعتراف طبق خواسته آنان گفته است.

اظهارات آریا آرام نژاد در مورد شرایط نگهداری و برخورد با او در زندان بسیار تاسف برانگیز و مایه شرم برای نظامی هست که مدعی اسلامی بودن است.

او اذعان داشته است که مامورین زندان به بهانه بازجویی بدنی او را برهنه کرده و در حالیکه دوربین عکاسی نیز همراه داشته بازجویی بدنی از او صورت میگرفته است.

او در بخشی از دفاعیه اش خطاب به قاضی خود آورده است: امروز در این دادگاه حضور یافته ام تا خداوند بزرگ شاهد و ناظر باشد میان ما و شما . شاهد و ناظر باشد به آنچه امروز بر ایران نازنین و فرزندان دلاورش می گذرد تا در روز موعود آنگاه که ما و شما در پیشگاهش به پاسخگویی اعمالمان حاضر می شویم ٬ سربلند و سرشکسته مان بیاد داشته باشد که این است عاقبت ! جزا و پاداش همیشگی فقط از جانب خداست . . . اگر امروز ملاک بر خوردهایتان فرامین حق می بود به جای ما می بایست آنانی در این دادگاه حضور می یافتند که آبروی ایران و اسلام را به حراج گذاشته اند . همانانی که ایران را برای ثرمایه هایش و اسلام را برای سرپوش نهادن بر چپاولگری و خودکامگی شان می خواهند.

آریا آرام نژاد که دلیل بازداشتش خواندن آهنگی با نام علی برخیز پس از وقایع عاشورا عنوان شده بود در بخشی از دفاعیه خود با مضحک خواندن برخی اتهامات نسبت به این کلیپ و در علت اجرایش در آن برهه از زمان چنین گفته است که: بنده پس از حوادث عاشورا که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان گردید و پس از دیدن تصاویر تکان دهنده و جانسوزش ٬ احساس وظیفه کردم که ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی ـ رسالت هنری ام را به بجای آورم ٬ لذا دست به انتشار ترانه و آهنگی زدم که به ” علی برخیز” معروف گردید .

محتوای این آهنگ اشاره دارد به سو استفاده عده ای دغل باز از نام خدا و قرآن و ائمه برای رسیدن به مقاصدی شیطانی و استمداد خواستم از ائمه برای برچیدن و خشکاندن ریشه های دروغ و نیرنگ و ریا . عجبا که امروز گوبا توسل به دین و ایمان نیز در کشور ما جرم محسوب می شود !

او همچنین در دفاعیه خود از گزارش ارسالی توسط مامورین وزارت اطلاعات به دادگاه گله کرده و در قسمتی دیگر از دفاعیه خود به این موضوع اشاره کرده و چنین گفته است که: متاسفانه در گزارش اداره اطلاعات به جنابعالی آمده است که شعری بسیار توهین آمیز خطاب به معاویه در وبلاگ قرار داده ام ! آیا وزارت اطلاعات تبدیل به وکیل مدافع یزید و معاویه گردیده است ؟ در بخش دیگری آمده است : بنده این آهنگ را در تقابل با نظام و ولی فقیه ساخته ام که البته مذحک ترین بخش این گزارش نیز بوده است ! خطاب آهنگ کاملا روشن است ! خطاب آن به کسانی است که به هتک حرمت برادران مسلمان پرداخته اند ! اما گویا اداره اطلاعات سعی وافری دارد که همه اعتراضات را به مفام دیگری حواله دهد ! که این جز پاک کردن صورت مسئله نیست . . .

این خواننده جوان کشور مان در جلسه دادگاه خود تنها نگرانی اش را گفته های بازجویانش در مورد نحوه رسیدگی به پرونده و صدور حکم خویش عنوان نموده و در بخش پایانی دفاعیه خود خطاب به قاضی دادگاه چنین گفته است: نگرانی بنده امروز از قضاوت شماست ! زیرا بازجوهایم قاطعانه گفتند که شما مهره آنها می باشید و هر آنچه آنها بخواهند شما اجرا می کنید ! امیدوارم که خداوند به شما حقیقت را آشکار نماید تا خدایی ناکرده در دنیای دیگر مجبور به پاسخگویی آنچه دیگران از شما خواسته اند نباشید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از اتمام جلسه دادگاه مدتی بعد حکم پرونده وی صادر و به وکیل ایشان ابلاغ شد. به موجب حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب آریا آرام نژاد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبانی علیه نظام به ۱۰ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی که در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد میباشد. نسبت به حکم صادر شده اعتراض داشته و با تسلیم اعتراض خود به مراجع قضایی، در انتظار رای دادگاه تجدید نظر به سر میبرد.

چندی پیش نیز تلویزیون وابسته به سازمان موسوم به مجاهدین خلق اقدام به پخش و سوء استفاده از آثار ایشان کرده بود که با اعتراض شدید آریا آرام نژاد مواجه شد و در یادداشتی ضمن محکوم نمودن آنها به خاطر پخش آثارش به نحوه دلخواه شان این عمل را غیر قانونی وخلاف اخلاق دانسته بود.

ایشان در بخشی از یادداشت خود در اعتراض به سوء استفاده این سازمان از آثارش چنین اظهار داشته بود که: بیش از یکسال با بی اعتناعی و سکوت از کنار سو استفاده های همواره شان گذشتم، گمانم این بود که عاقبت خودشان خواهند فهمید که از کیسه ی کسانی که برای اندیشه شان هزینه می دهند و کماکان بر سر آرمان های خویش محکم ایستاده اند نباید به نفعِ منویاتِ سازمانی و تفکرات فرسوده شان خرج کنند .

من نیز به مانند بسیاری از هموطنانم هرگز برای کسانی که دستان شان به خون هم میهنان مان آغشته است و سابقه خیانت هایشان در همراهی با دیکتاتور سابق عراق آشکار و عیان است رسمیت قائل نبودم تا به طور رسمی خطاب به آن سازمان در مورد توقف سؤ استفاده از آثار موسیقیایی ِ خود بنویسیم. اما اینک از طریق همین نوشته با صراحت اعلام می کنم از تفکری که تجاوز به حقوق انسان ها را برای پیشبرد اهداف خویش مجاز می شمارد متنفرم و خواستار پایان این نوع سو استفاده های زشت و زننده هستم.

این خواننده جوان کشورمان در حالیکه در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر میباشد همواره اذعان داشته که عضو هیچ حزب و یا تشکلی نبوده و تمام هدفش از انتشار آهنگهای اجتماعی آگاهی رسانی و حرکت در مسیر اهداف مردم کشورم بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016