یکشنبه 21 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج تلافی جویانه ۳ ديپلمات‌ كويتي از ايران

به گزارش خبرگزاری های ایران يك منبع آگاه در وزارت خارجه از اخراج تعدادي از ديپلمات‌هاي كويتي از ايران در چارچوب عمل متقابل خبر داد.

يك منبع آگاه در وزارت خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری فارس اخراج تعدادي از ديپلمات‌هاي كويتي از ايران در چارچوب عمل متقابل را تأييد كرد.

به نوشته خبرگزاری فارس، پيش‌تر دولت كويت با طرح واهي همكاري ديپلما‌ت‌هاي ايراني با شكبه جاسوسي در كويت اقدام به اخراج تعدادي از ديپلمات‌هاي كشورمان كرده بود.

خبرگزاری مهر هم تایید کرده که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعاهای کویت مبنی بر دخالت ایران در امور این کشور و اخراج برخی دیپلمات های ایرانی، در اجرای عمل متقابل تعدادی از دیپلمات های کویتی را اخراج کرد.

در همین حال به گزارش بی بی سی، مقام های وزارت امور خارجه ایران، تعداد دیپلمات های اخراج شده کویتی را اعلام نکرده اند اما وزارت امور خارجه کویت از اخراج "۳ دیپلمات" کویتی از خاک ایران خبر داده و گفته است که به این دیپلمات ها برای خروج از ایران ۱۰ روز فرصت داده شده است.

شیخ محمد الصباح وزیر خارجه کویت اوایل سال جدید خورشیدی اعلام کرده بود که سه دیپلمات ایرانی را به اتهام جاسوسی، "عنصر نامطلوب" شناخته و از این کشور اخراج می کند.

آقای الصباح در پارلمان کویت به خبرنگاران گفته بود که دیپلمات های ایرانی جزئی از شبکه جاسوسی هستند که دادگاهی در کویت سه عضو آن را به مرگ محکوم کرده است.

ایران اتهام های کویت را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران چند ساعت پس از اعلام این موضوع از سوی مقام های کویتی خبر داد که وزرای خارجه ایران و کویت با یکدیگر تلفنی گفت و گو کرده اند و علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران بر تمامیت ارضی، عدم مداخله در کویت و اهمیت ثبات و امنیت این کشور تاکید کرده است.

کویت می گوید تشکیل شبکه جاسوسی که مدعی است ایران به راه انداخته، به سال ۲۰۰۳ و هنگام حمله آمریکا به عراق باز می گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در پاسخ به خبرنگار مهر، با اشاره به ادعاهای کویت مبنی بر جاسوسی ایران در این کشور تصریح کرد: یک و نیم سال قبل بعد از مطرح شدن این ادعاها دولت کویت این مسئله را رسما نفی کرده بود و در گفتگویی که با وزیر خارجه کویت داشته ام این نکته را مطرح کردم اما آنان مدعی بودند برخی اقدامات ایران به کویت آسیب وارد می کند و من در پاسخ گفتم اگر ما به دنبال آسیب زدن به کویت بودیم آن زمان که صدام به کویت حمله کرد و در شرایطی که کویت در جنگ صدام علیه ایران به صدام کمک کرده بود ما بزرگوارانه با کویت رفتار نمی کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در آن دوران که کویت با وضعیت بسیار بدی روبرو بود ما بزرگوارانه درها را به روی ملت و دولت کویت باز کردیم و به آنان امان دادیم. چگونه الان به آن رفتار بزرگوارانه ایران این گونه پاسخ می دهند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موضوع جاسوسی ایران در کویت را خلاف و تصنعی و دروغی بزرگ عنوان کرد و گفت: این رفتارها در شرایط کنونی منطقه جای سئوال دارد.

صالحی طرح ادعاهای کویت علیه ایران را بی ارتباط با تحولات بحرین ندانست و گفت: این حرفها نوعی فرار به جلو و فرافکنی است چون قادر به پاسخگویی به قیام مشروع بحرین نیستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016