پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهر: اظهارات تکان دهنده سه عضو جدا شده مجاهدين خلق درباره وضعيت اردوگاه اشرف

سه عضو فرقه رجوی که موفق به فرار از اردوگاه عراق جديد(اشرف) و تسليم خود به نيروهای عراقی شده اند، در يک نشست خبری در بغداد از جو هولناک حاکم بر اين مکان و وضعيت اسفناک اعضای گروهک تروريستی منافقين پرده برداشتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، با فرار چند عضو گروهک تروريستی منافقين از اردوگاه "عراق جديد"(اشرف سابق) و افزايش تمايل اعضای ديگر برای فرار، وضعيت فرقه رجوی هر روز متزلزل تر از قبل می شود و سرکردگان اين گروهک مورد حمايت غرب و برخی رژيمهای عربی دچار سردرگمی و آشفتگی شده اند.

روز گذشته تلويزيون دولتی عراق، تصاوير سه نفر از اعضای گروهک منافقين را که موفق به فرار از اين اردوگاه مخوف شدند، به همراه اعترافات تکان دهنده آنها پخش کرد.

اين سه عضو فرقه رجوی، در اعترافات خود مطالبی را فاش کردند که به گفته مقامات وزارت دفاع عراق، اين افراد اطلاعات ارزشمندی را در اختيار دولت عراق قرار داده اند و با اين اطلاعات، دولت نوری المالکی مدارک و اسناد لازم برای بستن هميشگی اين اردوگاه و بيرون راندن منافقين از خاک عراق را به دست آورده است.

اظهارات تکان دهنده فراری ها

يکی از اعضای گروهک رجوی که موفق به فرار از اردوگاه مخوف اشرف شده است، اظهار داشت : از زمان حمله آمريکا به عراق در سال ۲۰۰۳، رهبران گروه، استراتژی خود را تغيير داده‌اند و اردوگاه اشرف به زندانی تبديل شده است که ساکنان آن امکان ارتباط با دنيای خارج از اين اردوگاه را ندارند.

به گفته وی، از آن زمان تا کنون، رهبران منافقين با صرف ميليون‌ها دلار، اعضای اين گروهک را برای مقابله با نيروهای عراقی و شدت ‌بخشيدن به انجام حملات تروريستی آموزش می‌ دهند.

بر اساس اظهارات افشاگرانه سه عضو فراری از اردوگاه اشرف، سران منافقين، اعضای اين گروهک را مورد آزار و شکنجه قرار داده و اجازه خروج از اين اردوگاه و پيوستن به خانواده‌هايشان را به آنان نمی‌دهند.

به گفته آنها، بسياری از اعضای منافقين می‌ خواهند از اين اردوگاه بگريزند اما می ‌ترسند و از آينده خود مطمئن نيستند.

کشته شدن دهها نفر به دستور رجوی

اين افراد در ادامه اعترافات خود از کشته شدن دهها نفر از اعضای گروهک منافقين به فرمان سرکردگان آنها پرده برداشتند.

سرکردگان منافقين به ساکنان اشرف گفته‌اند، در صورتی که اين اردوگاه را ترک کنند، به دست نيروهای عراقی کشته می‌شوند اما بر خلاف آن‌چه رهبران مجاهدين می‌گفتند، نيروهای عراقی با آنان با احترام برخورد کردند.

به گفته يکی ديگر از اين افراد، رهبران منافقين از هر راهی برای شستشوی مغزی و تحت‌فشارقراردادن ساکنان اشرف استفاده می‌کنند.

همچنين اين افراد اظهار داشتند کسانی که در اردوگاه اشرف هستند، به هيچ عنوان اجازه تماس با خارج از اردوگاه را نداشته و در صورت اقدام به فرار يا هدف گلوله نگهبانان قرار گرفته و يا دستگير و اعدام می‎شوند.

اعترافات مريم سنجابی يک عضو جدا شده از منافقين :

تا قبل از جدايی از تشکيلات فرقه‌ای سازمان مجاهدين، عضو شورای رهبری اين سازمان بوده و همچنين عضو شورای ملی مقاومت هستم. بدين وسيله جدايی خودم را از اين شورا نيز اعلام می‌کنم.

به گزارش مهر به نقل از العالم و پرس تری وی، سنجابی در ادامه گفت : من بنا بر تشخيص خودم و پس تجربه تلخ ۲۰ ساله‌ای که در اين سازمان داشتم، تصميم به جدايی از آن گرفتم. طبق قوانين فرقه‌گرايانه‌ای که در اين سازمان وجود دارد، هيچ کس حق جدايی از آن را ندارد، به همين دليل به طور مخفيانه خود را به نيروهای عراقی رسانده و از کمپ اشرف خارج شدم.

رجوی هيچ کس را به جز خودش قبول ندارد

مسعود رجوی بيش از سی سال است که رهبری اين سازمان را به دست گرفته، نظر و ايده هيچ کس را قبول ندارد و به جز خودش در اين سازمان کسی را به رسميت نمی‎شناسد و هر روز خودکامه‎تر شده و با فشار و پيچيدگی بيشتری اعضا را مجبور به اطاعت و فرمانبرداری از خودش می‎کند.

خيلی کوتاه می‌خواهم برايتان توضيح دهم. من می‌خواهم از ساده‌ترين حقوق انسانی هر فرد صحبت کنم که اعضای اين سازمان از آن محروم هستند. نزديک به ۲۵ سال است که اعضای کمپ اشرف از اوليه ترين حقوق خود محروم هستند.

سنجابی در ادامه اظهار داشت : با وجود تبليغات گسترده مجاهدين برای عدالت، آزادی و آزادی‌خواهی، و با وجود اينکه آنها از حربه عدالت‌خواهی به شدت در مجامع بين المللی سوءاستفاده می‌کنند، در تشکيلات اين سازمان همواره بسيار به صورت پيچيده و علنی کليه اعضای سازمان را تحت استثمار شديد فکری و محروميت از حقوقشان قرار می‌دهند.

عاقبت وطن فروشی و خدمت به دشمنان نظام

اين عضو جدا شده گروهک تروريستی منافقين در ادامه اظهارات تکان دهنده خود درباره وضعيت اردوگاه اشرف می گويد : هيچ کدام از اعضای اشرف حق ارتباط آزادانه با خانواده‌هايشان را ندارند و به آنها اجازه ديدار با اعضای خانواده‌هايشان داده نمی‌شود. در قرن ارتباطات هيچ کدام از اعضای اشرف حق استفاده از تلفن و موبايل و اينترنت را ندارند. افرادی در اشرف هستند که گاه تا ۲۰ سال از خانواده‌هايشان هيچ اطلاعی ندارند و حتی از سرنوشت آنها هم تا کنون هيچ‌وقت خبری نداشته‌اند. حتی امکان تماس تلفنی برای بيماران وجود ندارد تا به خانواده‌هايشان اطلاع دهند. فقط پس از مرگ هر نفر در اشرف، به صورت تلفنی به خانواده وی اطلاع می‌دهند که فرزندت فوت کرده و اين‌طور خانواده‌های آن‎ها را دق‌مرگ می‌کنند. افراد حق داشتن خانواده، زن، شوهر، فرزند را ندارند و اين‌ها همه ممنوع است.

بيش از ۹۰ درصد از وقت مسئولان سازمان صرف اين می‌شود که اين ايدئولوژی را به اثبات برسانند و متاسفانه نتوانسته‌اند کاری را از پيش ببرند و متاسفانه همه اعضا درگير اين موضوع هستند و اين موضوع را قبول ندارند و اين به يک معضل تشکيلاتی در سازمان تبديل شده است. اگر به آمار و ارقام نيز نگاه کنيم، از ۸۰ ميليون ايرانی فقط سه هزار و ۵۰۰ نفر هستند که به اين سازمان پيوسته‌اند و با آگاهی که من دارم، يک سوم اعضا نيز به صورت اتفاقی و ناخواسته به اين سازمان پيوسته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محروميت اعضای منافقين از ساده ترين امکانات

اعضای اين سازمان هيچ‌کدام حق دسترسی به هيچ‌يک از منابع خبری آزاد مثل کانالهای خبری و راديو‌های دنيا را ندارند. تنها کانال خبری اين سازمان محسوب می‌شود که اين کانال مختص به خودش است. افراد اين سازمان حتی امکان دسترسی به تلفن‌های داخلی را هم ندارند؛ ارتباط با همديگر ندارند و همه نفرات در کمپ‌هايشان به صورت کنترل ‌شده نگه‌داری می‌شوند. در امکانات صنفی، غذايی و حتی دارويی و حتی امکانات کاری تبعيض وحشتناکی بين زنان و مردان در اشرف وجود دارد.

سنجانی در ادامه گفت : مخصوصا زنان فرمانده آن هم در سازمانی که مستمر دم از آزادی، حقوق بشر و جامعه بی‌طبقه می‌زنند؛ زنان فرمانده در شورای رهبری از بهترين امکانات رفاهی برخوردارند در حالی که مردان را از اوليه‌ترين امکانات زندگيشان محروم می‌کنند.

حق آزادی فکر و انديشه، حق انتخاب دوست، داشتن ارتباط با همکاران، صحبت‌ کردن، ديدن دوستان، و حتی ديدن خواهر و برادر و فاميل در اين سازمان ممنوع است. اين‌ها در اشرف جرم است. اينها از اوليه‌ترن حقوق هر انسانی در دنيا هستند که به طرز وحشتناکی در اين سازمان ممنوع است.

هيچ کس هويتی از خود ندارد

سنجانی افزود : تشکيل جلسات صد نفره و گاهی هزار نفره در اين سازمان به يک روال و قانون تبديل شده که در اين جلسات نفرات را وادار می ‌کنند که حتی خصوصی‌ترين افکاری را که از ذهنشان عبور کرده است، در جمع مطرح کنند و سپس آن جمع را عليه آن فرد بشورانند و مورد تحقير و توهين و آزار قرار دهند. در تشکيلات فرقه‎‌ای اين سازمان به طور رسمی اعلام شده است که هيچ فردی از خودش هيچ هويتی ندارد. زن، شوهر و کليه افراد خانواده، همه چيزش متعلق به رهبری است. به طور خاص می‌گويند که جانشان مال مسعود رجوی و روح و افکارشان متعلق به مريم رجوی است و اين زيربنای ايدئولوژی کثيف اين سازمان است، يعنی افراد نبايد خودشان هيچگونه تصميم گيری و يا فکر و انديشه و يا اختياری بر امور خصوصی خود داشته باشند.

نکات بسيار زياد ديگر غير قابل انکاری در اين سازمان وجود دارد که هيچ‌گاه قادر به پاسخ قانع کننده‌ای به آن نخواهم بود و اين مطلب تنها بخشی از روابط فرقه گونه اين سازمان است. من از زمانی که عضو شورای رهبری اين سازمان شدم، به من ابلاغ شد که ديگر هرگز نمی‌توانم اين سازمان را ترک کنم و اگر زمانی بخواهم از اين سازمان جدا شوم، حکم من مرگ است و بايد با قرص سيانور خودکشی کنم. شما لطفا به من بگوييد، آيا در جهان يک وزير و يا يک مقام امنيتی، حتی يک رئيس جمهور اگر نخواهد کارش را انجام دهد، می‎تواند يا نه؟ اگر دارد لطفا به من بگوييد. اين چه سازمانی است که اينگونه حکم می‌کند؟ اين قانون اين سازمان است که عليه مخالفان خودش حکم مرگ می‌دهد، حکم فرار و هرگونه جدايی از اين سازمان مرگ است. اين بارها توسط مسعود رجوی مورد تاکيد قرار گرفته است. در اين رابطه می‌خواهم اشاره کنم که در سال‎های قبل حتی دو تن از شورای رهبری را در اين رابطه به قتل رسانده‎اند. همين الان تعدادی از اعضای شورای رهبری هستند که جدا شده‌اند و در آنجا زندانی هستند.

خيلی ها می خواهند فرار کنند ولی می ترسند

به گزارش مهر، اين عضو جدا شده فرقه رجوی در ادامه می گويد : تعداد بسيار زياد ديگری نيز هستند که می‌خواهند آنجا را ترک کنند، ولی از ترس جان و موقعيتشان جرات نمی‎کنند که عقايدشان را ابراز کنند. اينکه افراد می‌توانند خودشان انتخاب کنند که در اشرف باشند يا نه، دروغی بيش نيست و اين يک واقعيت غير قابل انکار است که هرکس که موفق به فرار يا خروج از اشرف شده می‌تواند آن را شهادت دهد. متاسفانه آقای مسعود رجوی فکر می‌کند که با خون انسان‌ها و جان آن‌ها می‌تواند افکار توهم آميز خود را پيش ببرد و در قرن ۲۱ مثل ساير رهبران خودکامه در جهان کشورگشايی کند. رهبری که سال‌ها خودش را پنهان کرده و اينگونه افراد خود را به کشتن دهد.

زندگی انسانها بيش از هر چيز ديگری در دنيا ارزش دارد و کسی حق ندارد برای زندگی کسی تصميم بگيرد، چه رسد به اينکه آن‎ها را مجبور به کشتن کنند.

درحالی که در اين فرقه به صراحت و در جلسات عمومی گفته می‎شود که تنها کسی که در اين سازمان ارزش دارد رهبری است و همه بايد جانشان را فدای او کنند. سازمان مجاهدين در راستای سياستهای فرقه گرايانه خود، همواره دخالتی آشکار در امور داخلی عراق داشته است، از جمله ستادهای خاصی به منظور اين کار تشکيل شده، ستادهايی به نام روابط عراق، سياسی و اجتماعی و مستمرا دخالت در امور عراق را در دستور کار خود قرار داده از جمله ايجاد حمايت از سازمان، ايجاد شورش و ناآرامی در کشور عراق با حمايتهای مادی کلان. من از همه مجامع بين‎المللی درخواست می‎کنم برای کمک و ياری، برای آزاد کردن ساير اعضای باقی مانده در بند و در زندان اين تشکيلات کمک کنند. با آنها مصاحبه آزاد و خصوصی انجام دهيد و آن‎ها را به کشورهای نخود پناه دهيد. بنابراين من از همه شما درخواست کمک و ياری رساندن به اعضای محصور در تشکيلات فرقه‎ای رجوی دارم .

اظهارات تکان دهنده عبداللطيف چهاردری :

ديگر عضو گروهک تروريستی منافقين که موفق به فرار از اردوگاه مخوف اشرف شده است، در اظهارات خود در يک نشست مطبوعاتی در بغداد گفت : من عبداللطيف چهاردری به مدت ۲۵ سال در فرقه رجوی بودم. من از ۱۵ سالگی در اين سازمان بودم و الان ۴۰ سال دارم. در مقاطع مختلف مسئوليتهای مختلفی داشتم. من هم ضمن تاييد صحبت‌های خانم سنجابی، به دليل فشارهايی که در اين ساليان تحمل می‌کردم، تصميم گرفتم از اين سازمان جدا شوم، اما نمی‌توانستم به سادگی از اين سازمان جدا شوم.

چگونگی فرار از اردوگاه مخوف

شب ساعت سه از خواب بيدار شدم، از مسيرهای طولانی و صعب العبور عبور کردم تا به پست‌های بازرسی مجاهدين برخورد نکنم و بازداشت نشوم. من ساعت ۴ و ۳۰ دقيقه خودم را به نيروهای عراقی معرفی کردم. نيروهای عراقی به من کمک کردند تا از آنجا خارج شوم.

اجازه دهيد به يک نکته اشاره کنم، از موقعی که از آن جا خارج شدم، نيروهای عراقی خيلی در اين راستا به ما کمک کردند. برعکس آن چيزی که مجاهدين در ذهن ما خوانده بودند و می‌گفتند که نيروهای عراقی شما را اذيت و آزار می‌کنند، چنين اتفاقی نيفتاد.

من چند نکته را می‌خواستم مطرح کنم، در طی هشت سال گذشته متاسفانه هيچ امکانی برای اعضای کمپ اشرف فراهم نشده تا بتوانند آزادانه صحبت‌هايشان را مطرح کنند. فقط يک بار و آن هم در سال ۲۰۰۳ يا ۲۰۰۴ بود که حدود هفت­صد نفر رفتند. اما موضوعی که من می‌خواستم امروز درباره آن صحبت کنم، موضوع دوگانگی مواضع سازمان است.

رجوی فقط دروغ می گويد


وی گفت : همان طور که شما دوستان در جريان هستيد، بعد از جنگ آمريکا و عراق، مريم و مسعود رجوی در روابط بين‌المللی اعلام کردند که ما جنگ و مبارزه مسلحانه را رد می ‌کنيم. آنها گفتند که ما خواستار برگزاری انتخابات آزاد هستيم، اما در موضوع داخلی اين سازمان، به دنبال هيچ چيزی جز جنگ مسلحانه نيستند. شعار درونی اين سازمان جنگ و مبارزه مسلحانه است و همواره به نيروها اين گونه وانمود می‌کنند که يک روزی با دولت عراق کنار می‌آييم، سلاح‌هايمان را پس می‌گيريم و به جنگ و مبارزه مسلحانه ادامه می‌دهيم. اعتقاد به مبارزه مسلحانه، مشی مسلحانه، عمليات انتحاری و جنگ همواره اصلی‌ترين پايه اين سازمان بوده است.

تشکيلات سازمان مجاهدين يکی از بنيادی‌ترين و متحجرترين ايدئولوژی‌ها را دنبال می ‌کند و در نوع خود بی‌نظير است. از جمله در قرن بيست و يکم اعتقاد به مبارزه مسلحانه و جنگ و کشتار انسان‌ها، محدوديت‌های شديد فيزيکی، به بند کشيدن اعضا، نشست‌های اجباری، آموزش‌های اجباری، ايدئولوژی فرقه گرايانه و حق نداشتن هيچ گونه اعتراض و بحث سياسی با رهبران آن، از اعتقادات اين سازمان است. هيچ کدام از اعضا حق اعتراض به صحبت‌های سياسی رجوی را ندارد.

چهاردری در ادامه می گويد : همچنين اضافه می‌کنم که اين سازمان همان طور که قبلا گفتم در درون معتقد به مبارزه مسلحانه و جنگ صد برابر است. مسعود رجوی بارها در تلويزيون اعلام کرده که معتقد به جنگ صد برابر است. علاوه بر اين که در طی اين ساليان سازمان مجاهدين نسبت به هشدارهای دولت عراق درباره اينکه اين سازمان نمی‌تواند در عراق باقی بماند، نه تنها به اين هشدارها هيچ اعتنايی نکرده برعکس تدارک جنگ نيز ديده شده است.

وی در پايان خاطر نشان می کند : مدتها پيش بود که مجاهدين دنبال آماده سازی جنگ بودند از آن جمله آماده سازی لباس، تمرينهای نظامی و حتی تلاش برای گرفتن سلاح از نيروهای عراقی نحوه اسير کردن نيروهای عراقی و تحريک اين نيروها به صورت روزمره است. اين مسائلی که درون اين سازمان هنوز هست و روزانه ادامه دارد. ممکن است نيروهای عراقی از اين مسأله اطلاع نداشته باشند ولی من خود جزء کسانی بودم که در اردوگاه اشرف و پشت خاک ريزها و دور از چشم نيروهای عراقی آموزش می‌ديدم.

به گزارش مهر، محمد العسکری سخنگوی وزارت دفاع عراق تاکيد کرده است اطلاعات و گزارشهای موثقی وجود دارد که بسياری از ساکنان اين اردوگاه، قصد دارند از آن خارج شده و عراق را ترک کنند؛ و تا کنون دهها نفر از منافقين و حتی فرماندهان آنها پس از فرار از اين اردوگاه خود را تسليم دولت عراق کرده اند.

خاطر نشان می شود گروهک تروريستی منافقين در موضعی فريبکارانه و در تلاش برای مظلوم نمايی مدعی شده بود ارتش عراق مرتکب جنايت شده و ۳۱ نفر از اعضايش را کشته و بيش از ۳۰۰ نفر را زخمی کرده است؛ اين در حالی است که ارتش عراق با هدف اعمال حاکميت دولت بر تمام کشور بر اساس قانون اساسی وارد اردوگاه اشرف شده بود که با اقدامات خشونت آميز اعضای گروهک تروريستی منافقين روبرو شد .

اقدامات خشونت آميز منافقين در اردوگاه اشرف (عراق جديد) و درگيری آنها با نيروهای عراقی، اين گروهک تروريستی را به ادامه سياست جوسازی عليه دولت منتخب مالکی با هدف تحريک افکار عمومی جهان و جلوگيری از اخراج آنها بر اساس قانون اساسی عراق واداشت.

گروهک منافقين به اين طريق و با مظلوم نمايی سعی دارد افکار عمومی جامعه جهانی را با خود و عليه دولت عراق همراه کند؛ اين گروهک با تکيه بر حمايتهای گسترده غربی ها از جمله آمريکا و اخيرا حمايت اتحاديه عرب تلاش می کند همچنان حاکميت و استقلال عراق را به چالش بکشاند.

دولت عراق پرونده امنيتی اردوگاه عراق جديد(اشرف) را اوايل سال ۲۰۰۹ از نظاميان آمريکايی تحويل گرفت و نيروی امنيتی ويژه ای برای حمايت از اين اردوگاه تشکيل داد؛ حدود ۳۴۶۶ عضو گروهک منافقين در اين اردوگاه به سر می برند.
دولت عراق اخيرا برای خروج اعضای اين گروهک تروريستی از خاک اين کشور تا پايان سال جاری ميلادی ضرب الاجل تعيين کرد.

اردوگاه اشرف دراستان دياله عراق حدود ۳۵۰۰ نفر از اعضای گروهک تروريستی منافقين را در خود جای داده است. گروهک تروريستی منافقين از دهه هشتاد پادگان نظامی اشرف دراستان دياله (۵۷ کيلومتری شمال شرق بغداد ) را به عنوان مقر خود برگزيد.

گروهک تروريستی منافقين علاوه بر اقدامات تروريستی عليه ملت ايران در همکاری با رژيم ديکتاتوری بعث و القاعده جنايتهای فراوانی نيز عليه ملت عراق مرتکب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016