چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نرفت، انتخاب

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه به رياست علی لاريجانی تشکيل شد که در اين جلسه بخشهای مختلف سند راهبردی نظام آموزشی کشور به تصويب رسيد.
خبرگزاری انتخاب (Entekhab.ir) :
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه به رياست علی لاريجانی تشکيل شد که در اين جلسه بخشهای مختلف سند راهبردی نظام آموزشی کشور به تصويب رسيد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از مهر، دبير شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه پس از پايان جلسه اين شورا با بيان اينکه در اين جلسه گزارش عملکرد سال ۱۳۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبيرخانه و شوراهای تخصصی شورای عالی ارائه شد درباره مصوبات گفت: سند راهبردی نظام آموزشی کشور در اين جلسه مورد بررسی قرار گرفت و بخشهايی شامل بيانيه ارزشها، بيانيه ماموريت، چشم‌انداز، مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ و هدفهای کلان به تصويب رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدرضا مخبردزفولی اضافه کرد: مواد ۲۳ تا ۳۰ بيانيه ارزشها که از قبل باقی مانده بود امشب به تصويب رسيد که تاکيد بر نقش تربيتی نهاد رسانه و بهره گيری هوشمندانه از فناوری ارتباطی، آينده پژوهی و پايش تحولات موثر بر تربيت رسمی و پرورش و ارتقای تحولات موثر بر تربيت رسمی از مهمترين بندهای بيانيه ارزش ها بود.

وی با اشاره به تصويب بخش مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ موارد ذيل را به عنوان مهمترين بندهای اين بخش برشمرد: نقش آفرينی در انتخاب آگاهانه و مسئولانه بر اساس معيار اسلامی، يادگيرنده، کمال جو، تسهيل کننده يادگيری، متکی بر ارکان تربيت و بهره مند از ظرفيت عوامل موثر، دارای تعامل اثربخش با مساجد، نهادها، مراکز مذهبی، دارای پيوند با موضوعات و مسائل جامعه.

مخبر اهم بندهای بخش هدفهای کلان را تربيت انسانی مومن، متخلق به اخلاق اسلامی، عدالتخواه، مسئوليت پذی، وطن دوست، با اراده، خودباور، دانا، آزادمنش، بانشاط و قانون مدار دانست.

گفتنی ست، محمود احمدی نژاد رياست اين شورا را برعهده دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016