یکشنبه 18 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری لفظی ميان نمايندگان بر سر بودجه​های حوزه انتخابيه و پادرميانی لاريجانی، خبرآنلاين

سياست > مجلس - با بالا گرفتن اختلافات نمايندگان بر سر برخی رديف​های لايحه بودجه ۹۰، رئيس مجلس، جلسه علنی امروز را تعطيل و تا ساعت ۱۴ اعلام تنفس کرد.

به گزارش خبرآنلاين، حسن کامران که از ابتدای بررسی لايحه بودجه، منتقد برخی رديف​های اضافه شده به اين لايحه بودجه بود، بالاخره امروز با اصرار فراوان توانست پيشنهاد حذف رديف​های مدنظرش را به هيات رئيسه ارائه داده و حذف آنها را به رای نمايندگان بگذارد. البته پيش از او ۷۰تن از نمايندگان در نامه مشترکی نسبت به اين رويکرد در کميسيون تلفيق اعتراض کرده و خواستار حذف حداقل ۹ رديف شدند.

اگرچه رئيس مجلس به نمايندگان توصيه می کرد که از ورود به بحث رديف​ها بپرهيزند چرا که بسيار وقت گير خواهد بود و باعث گلايه اعضای کميسوين تلفيق و زير سوال رفتن عملکرد آنها می​شود؛ اما کامران همچنان بر خواسته خود پافشاری کرد. نماينده اصفهان با بيان اينکه نگران نباشيد، آبروی مجلس و تلفيق نمی رود، خطاب به رئيس مجلس گفت: آبروی برخی افراد بايد برود که چنين کاری کردند و می​گويند که دولت رديف برخی بودجه​ها را ​از قلم انداخته! اما می خواهند برای حوزه انتخابيه​شان پول جذب کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه بسياری از اين موارد در کميسيون تلفيق به رای گذاشته نشده و خود او هم در اعتراض به اين رويکرد، از کميسيون تلفيق قهر کرده است، ادامه داد: اينگونه نبوده که همه ۵۱ عضو کميسيون تلفيق در جلسات حضورداشته باشند و چنين رای گيری​هايی شده باشد. در کميسيون تلفيق فقط برای کمک به دوحوزه بسيار محروم رای گيری شد ولی يکباره ديديم که چقدر رديف اضافه کردند!

رئيس مجلس سخنان وی را قطع کرد و پرسيد که دقيقا خواستار حذف چه رديف​هايی است که کامران هم از سيمين رود، اسفراين، مراغه، ازنا و ... نام برد.

لاريجانی هم تک تک اين موارد را به رای گذاشت و در حالی که فرياد مخالفت برخی نمايندگان از گوشه و کنار شنيده می​شد، او برای تمامی اين رديف​ها رای گرفت. تمامی انها هم يکی بعد از ديگری با ريا نمايندگان حذف شدند اما برخی نمايندگان با حضور در جايگاه هيات رئيسه به شدت با اين موارد مخالفت کرده و داد و فرياد به راه انداختند.

حجت الله رحمانی نماينده اليگودرز بيش از همه عصبانی و ناراحت بود و با بيان اينکه حذف بودجه مناطق محروم به خدا ظلم است، می​گقت: خدا از شما راضی نخواهد بود. اين خيانت به مردم است.

اگرچه لاريجانی دستور داد که هيات رئيسه را خلوت کنند اما او همچنان فرياد زنان تا پايين جايگاه هيات رئيسه پيش رفت.

رئيس مجلس در واکنش به اين اعتراض​ها گفت: ببينيد چطور سر چهار تا رديف لايحه بودجه اوقات خودتان و همکارانتان را تنگ می​کنيد، همکارانتان را ناراحت کرديد و هم اين همه سرو صدا راه انداختيد!

وی افزود: من در برابر طرح اين موارد در مجلس مقاومت می​کردم که چنين نشود ولی آنقدر اصرار کرديد که يکی را به رای گذاشتم تا ببينيد که چه می شود!

رئيس مجلس نهايتا ناگزير از اعلام پايان زمان جلسه علنی امروز شد و گفت: ديگر سقف درآمدها را را نمی​​توانيد تغيير دهيد. پروژه​ها را هم نمی​توانيد کم و زياد کنيد چون بايد سقف درآمدها مشخص شود و هرچه سريعتر لايحه را برای شورای نگهبان بفرستيم.

وی با اعلام اينکه جلسه علنی عصر امروز ساعت ۱۴ برگزار می​شود، خطاب به نمايندگان معترض به حذف برخی رديف​ها در لايحه بودجه ۹۰، گفت: مواردی که با رای نماينگان حذف شد، به اصلا لايحه دولت باز می​گردد و اگر هم دولت مواردی را از قلم انداخته باشد، به آن اضافه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016