دوشنبه 19 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس پليس امنيت اخلاقی: حضور ۷۰ هزار نيروی پليس برای اجرای پررنگ طرح امنيت اخلاقی، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس پليس امنيت اخلاقی اعلام کرد: طرح امنيت اخلاقی با حضور پررنگ ۷۰ هزار نيروی پليس در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سردار احمد روزبهانی امروز در حاشيه نشست مردمی در مرکز نظارت همگانی نيروی انتظامی و در جمع خبرنگاران گفت: طرح امنيت اخلاقی هيچگاه تعطيل نشده و پليس به وظايف خود در اين زمينه عمل می‌کند اما با توجه به آغاز فصل گرما حضور پليس و گشت‌های امنيت اخلاقی از اين پس پررنگ‌تر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بحث بدپوششی‌ها و مواردی از امنيت اخلاقی باعث شده تا مطالبات مردم، رسانه‌ها و مسئولان افزايش پيدا کند.

سردار روزبهانی گفت:برخی فکر می‌کنند که پليس هيچ اقدامی در زمينه امنيت اخلاقی و مقابله با بدحجابی انجام نمی‌دهد در حالی که اين طور نيست و پليس به وظايف خود در اين زمينه با جديت عمل می‌کند.

اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشين‌های پليس حذف کرديم و اين گشت‌ها تحت عنوان پليس امنيت اخلاقی فعاليت‌های خود را ادامه می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار روزبهانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهی از مسافرت‌ها مطالبات مردمی در زمينه پوشش و امنيت اخلاقی افزايش يافته و به همين منظور حضور پليس در پارک‌ها، جنگل‌ها، حاشيه رودخانه‌ها، خيابان‌ها و ديگر اماکن افزايش می‌يابد و طرح امنيت اخلاقی را کمافی‌السابق اجرا خواهيم کرد.

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: از اين پس شاهد حضور پررنگ و پرتعداد گشت‌های امنيت اخلاقی در خيابان‌ها و مراکز عمومی و تفريحی خواهيم بود تا به مطالبات مردمی پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهيم.

وی اظهار داشت: پليس با ديش‌های ماهواره‌ای که روی بالکن و پشت‌بام‌ها به صورت آشکار نصب شده و قابل رويت هستند برخورد می‌کند و اگر اين موضوع دوباره تکرار شود فرد خاطی به دستگاه قضايی معرفی خواهد شد.

* تذکرات و برخوردهای پليس برای بدپوشش‌ها شدت می‌گيرد

اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: در بحث پوشش نيز برخوردها، تذکرات پليس شدت می‌گيرد و افرادی که به صورت مانکن‌گونه و از روی غرض در خيابان‌ها ظاهر شوند با برخورد قانونی و مقتدرانه پليس مواجه خواهند شد.

*خودروی رانندگانی که کشف حجاب کنند توقيف می‌شود

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: در بعضی از خودروها رانندگان زن اقدام به کشف حجاب می‌کنند که اين اقدام توجيه درستی نداشته و پليس ضمن توقيف خودرو با فرد خاطی برابر قانون اقدام می‌کند و فرد خاطی را به دستگاه قضايی معرفی می‌کند.

* عدم رعايت حجاب و استفاده از ماهواره نقض حقوق شهروندی است

سردار روزبهانی در توضيح اين موضوع که برخی می‌گويند لباس افراد و نحوه آرايششان به خودشان مربوط است و حقوق شهروندی محسوب می‌شود، گفت: قانون‌شکنان از اقدام غير قانونی‌شان اطلاع دارند و اين موضوع هيچ ارتباطی به حقوق شهروندی ندارد، عدم رعايت حجاب زير پا گذاشتن حقوق شهروندی است و در بحث استفاده از ماهواره نيز که معضلات و مشکلاتی را برای کشور ايجاد کرده خود عدم رعايت حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

* پليس با قدرت تمام طرح امنيت اخلاقی را با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی به اجرا می‌گذارد

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: پليس با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و فساد با قدرت تمام وارد عمل شده و مبارزه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای قانون و افزايش امنيت اخلاقی از مردم می‌خواهيم پليس را ياری کند تا ضمن احيای حقوق شهروندی و امنيت قابل پسند و نسبی برسيم.

سردار روزبهانی گفت: پليس فقط با مزاحمان نواميس و بدحجابان برخورد نمی‌کند بلکه با مزاحمان نوجوانان پسر نيز به شدت برخورد خواهد کرد.

اين مقام نيروی انتظامی گفت: طرح امنيت اخلاقی کما فی السابق در حال اجرا است اما در موضوع آموزش تأکيد فراوان داريم و سعی می‌کنيم ايرادها و نواقص را برطرف کرده و مأموران پليس را نيز توجيه و آموزش دهيم.

سردار روزبهانی تأکيد کرد: برای اجرای بهتر طرح امنيت اخلاقی با همت بيشتر و تعداد بيشتری از نيروها و همچنين با هماهنگی مقامات قضايی وارد عمل می‌شويم.

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: پليس برای جمع‌آوری ديش‌های ماهواره و ورود به ساختمان‌ها هماهنگی قضايی انجام داده است.

اين مقام نيروی انتظامی درباره سگ‌گردانی نيز اظهار داشت: قانونی در مجلس شورای اسلامی آماده تصويب است که مشکلات قانونی برای برخورد با سگ‌گردانی را مرتفع می‌کند.

وی اظهار داشت: سگ‌ها باعث ايجاد ناامنی برای شهروندان می‌شود و گاهی با پارس کردن موجب ناراحتی برخی شهروندان می‌شوند.

وی اظهار داشت: مشاهده شده که برخی افراد لباس سياه بر تن سگ کرده و پشت هيئت‌های عزاداری حرکت می‌کنند که اين با باورهای مذهبی مغايرت دارد و نوعی توهين محسوب می‌شود. در ايران شرايط پليس بايد با اين افراد برخورد کند.

سردار روزبهانی با تأکيد بر اينکه خودرو حريم شخصی نيست، گفت: کسی که چنين بحثی را مطرح می‌کند از قانون اطلاعی ندارد. هرگونه بدپوششی يا کشف حجاب در خودرو جرم مشهود به شمار می‌رود و پليس وظيفه دارد اقدام قانونی در اين زمينه انجام دهد.

سردار روزبهانی افزود: در طرح امنيت اخلاقی امسال مأموريت‌های پليس چند برابر می‌شود و بيش از ۷۰ هزار نفر نيرو در اين طرح شرکت خواهند کرد.

* هر خودروی شخصی می‌تواند گشت نامحسوس پليس باشد

وی اظهار داشت: نيروهای پليس امنيت اخلاقی به صورت محسوس و نامحسوس فعاليت خواهند کرد و افراد قانون شکن بدانند هر خودروی شخصی می‌تواند گشت نامحسوس باشد.

وی اظهار داشت: پليس راهور طبق قانون می‌تواند با بدحجابی برخورد کند.

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: افرادی که به دليل بدپوششی دستگير شوند به مقر پليس هدايت شده و به خانواده آنها برای تهيه لباس مناسب اطلاع داده می‌شود و در پايان از فرد تعهد اخذ می‌شود تا در صورت تکرار وی به مرجع قضايی معرفی شود.

سردار روزبهانی تأکيد کرد: افرادی که مانکن‌وار و غرض‌ورزانه در خيابان‌ها ظاهر شوند توسط پليس به دستگاه قضايی معرفی می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016