چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وین: نمایش مستند هایده در آرشیو فیلم اتریش، ۱۹ مه

نوزدهم می ۲۰۱۱، فیلم مستند «سخن از هایده» در آرشیو فیلم اتریش، در پایتخت این کشور به نمایش در می‌آید. این برنامه به کوشش انجمن «چهره ایرانی وین» و پشتیبانی وزارت امور خارجه اتریش سازماندهی شده است. در این برنامه، پژمان اکبرزاده، پیانیست و روزنامه‌نگار ایرانی مقیم هلند که این مستند، نخستین پروژه سینمایی اوست حضور خواهد داشت.

مستند هایده که از نخستین ماه‌های نمایش در اروپا و آمریکا به دلایل گوناگون، حاشیه‌ ساز شد، در سال ۲۰۰۹ در جشنواره فیلم نور در لوس آنجلس نامزد جایزه بهترین مستند شد. فیلم جدا از بررسی فعالیت‌ها و آثار این خواننده محبوب ایرانی، به تاثیر بحران‌های سیاسی اجتماعی ایران در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در فعالیت‌های هنرمندان می‌پردازد. در مستند، بسیاری از همکاران و دوستان هایده از آنچه در پشت صحنه فعالیت‌های هنری در جریان بود سخن گفته‌اند و همچنین در بخشی، فرح پهلوی، ملکه پیشین ایران، خاطرات خود با هایده را بازگو می‌کند.

چندی پیش خبرگزاری فارس در تهران به سازنده فیلم، از بابت ساخت مستند درباره «خواننده معلوم الحال طاغوتی» حمله کرد و همان زمان «روزآنلاین» فیلم را تلنگری برای یادآوری دهه شوم ۱۳۶۰ در ایران نامید. نشریه هلندی «اِلسفیر» از مستند «سخن از هایده» به عنوان فیلمی نام برده است که «باید آنرا دید.»

تارنمای رسمی مستند هایده: www.hayedehdocumentary.com

(ویدئوی تریلر)



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016