دوشنبه 9 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس کل بانک مرکزی: نرخ سود سپرده‌ها در کشور افزایش می یابد، ایسنا

رییس‌کل بانک مرکزی از آماده شدن گزارش این بانک به شورای پول و اعتبار با هدف افزایش نرخ سود سپرده‌ها در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود بهمنی با اشاره به حرکت نقدینگی به سمت بازار ارز اظهار کرد:‌ در حال نهایی کردن گزارشی به شورای پول و اعتبار هستیم که براساس آن نرخ سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار افزایش بیابد.

وی گفت: وقتی نرخ سپرده‌ها افزایش بیابد، مردم ترجیح می‌دهد نقدینگی را در بانک‌ها نگهداری کنند و منابع مردم به سمت بانک‌ها هدایت می‌شود. چون نقدینگی سرگردان به سمت سفته‌بازی می‌رود و موضوعاتی که امروز در بازار ارز شاهد هستیم، به همین دلیل بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رییس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: فکر می‌کنم با تصویب افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی در شورای پول و اعتبار نقدینگی به سمت بانک‌ها می‌آید و در صورت لزوم اوراق مشارکت هم منتشر خواهیم کرد.

بهمنی گفت: بازار در شرایطی است که اگر سپرده‌ها با نرخ‌های بالاتری در بانک‌ها جذب شود، بخش عمده نقدینگی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی به سمت بخش‌های مختلف اقتصادی، صنایع و کشاورزی هدایت خواهد شد و با رشد تورمی مواجه نخواهیم بود.

وی درباره تغییر در نرخ سود تسهیلات گفت: در مورد تسهیلات عقود مبادله‌ای که نرخ آن مشخص و غیر قابل تغییر است اما بانک‌ها در تسهیلات عقود مشارکتی اگر پیش‌بینی سود بیش از ۱۷ درصد دارند می‌توانند آن را پس از مشخص شدن سود پروژه دریافت کنند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است در بسته سیاستی ـ نظارتی سال جدید (نود)، نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌ها تا سه ماه معادل‌ شش درصد، سه تا نه ماه روی هشت درصد،‌ بالای نه ماه و کمتر از یک سال روی ده درصد تعیین شد. سود علی‌الحساب سپرده‌های یک ساله ۱۲٫۵ درصد، دوساله ۱۳ درصد، ‌سه‌ساله ۱۳٫۵ درصد، چهارساله ۱۴ و پنج‌ساله به میزان ۱۵ درصد تصویب شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016