چهارشنبه 11 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات جديدترين دستور رئيس جمهور در وزارت نفت، مهر

رئيس جمهور با صدور دستوری مجوزهای قانونی برای تامين يک فاينانس بين المللی را برای بزرگترين مجتمع پتروشيمی در دست ساخت ايران صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهور و سرپرست وزارت نفت در نشست مشترکی با معاونان وزارت نفت دستورات و تصميمات جديد برای ساخت و توسعه برخی از طرحهای اولويت دار صنعت نفت صادر کرده است.

بر اين اساس، هفته جاری سرپرست وزارت نفت با موافقت با پيشنهاد مدير عامل شرکت ملی صنايع پتروشيمی برخی از مجوزهای قانونی برای ساخت يکی از بزرگترين مجتمع های پتروشيمی کشور در عسلويه صادر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با موافقت رئيس کابينه دولت دهم، امکان گشايش بخشی از فاينانس مجتمع پتروشيمی دماوند و شتاب در طرح ساخت و توسعه اين واحد پتروشيميايی فراهم شده است.

پيگيری خبرنگار مهر از وزارت نفت نشان می دهد با اجرای دستور رئيس جمهور به زودی بيش از ۲۰۰ ميليون يورو به اين واحد پتروشيمی تزريق منابع مالی انجام می گيرد.

هدف از ساخت مجتمع پتروشيمی دماوند تامين سرويس های جانبی طرحهای پتروشيميايی فاز دوم منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس (عسلويه) است.

در حال حاضر برای اجرای اين پروژه بزرگ پتروشيميايی سه فاز اجرايی تعريف شده است که مطابق با مصوبه شورای اقتصاد بايد ۲۰ درصد اعتبار مورد نياز اين مجتمع پتروشيمی توسط دولت تامين می شود.

سال گذشته نيز توافقی با بانک ملت به ارزش تقريبی چهار ميليارد دلار برای تامين سرمايه مورد نياز ساخت مجتمع پتروشيمی دماوند انجام شده است.

با بهره برداری از اين طرح پتروشيميايی تا سال ۱۳۹۱، خوراک برق، بخار، اکسيژن، نيتروزن، هوای ابزار دقيق، آب بدون املاح، آب خنک کننده و شيرين طرحهای جديد پتروشيمی در فاز دوم منطقه اقتصادی انرزی پارس (عسلويه) تامين خواهد شد.

ساخت ۱۱ طرح پتروشيمی در منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس شامل پتروشيمی کاويان (الفين ۱۱)، پرديس (اوره و آمونياک ششم)، اتيلن گلايکول عسلويه، توسعه پتروشيمی مبين، پتروشيمی دماوند، ونيران (مشارکت با ونزوئلا)، اوره و آمونياک اندونزی (هنگام)، اوره و آمونياک هشتم (لاوان)، متانول هفتم (مرجان)، اوره و آمونياک عمان (هرمز) و الفين ۱۲ (بوشهر) در دستور کار قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016