چهارشنبه 11 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايرنا: پنج نفر در مراسم تشييع عزت الله سحابی دستگير شدند، هاله سحابی بر اثر هيجان روحی درگذشت

تهران - پيکر مرحوم 'عزت الله سحابی' صبح امروز در گورستان روستای 'گلندوک ' در لواسان در شمال شرق تهران به خاک سپرده شد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ايرنا، مراسم تشييع و خاکسپاری مرحوم سحابی، با حضور اعضای خانواده وی و نيز جمعی از دوستان و آشنايان برگزار شد. همچنين چند تن از چهره های سياسی از جمله سيد محمود دعايی نيز در اين مراسم شرکت داشتند.
تشييع جنازه سحابی از منزل وی شروع و پيکر وی تا گورستان منطقه مشايعت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگاران حاضر در مراسم، مامورين انتظامی در برقراری نظم با خانواده سحابی همکاری کردند. براساس اين گزارش، در طول مراسم پنج نفر که قصد برهم زدن نظم را داشتند، بازداشت شدند.
'فريدون سحابی' برادر مرحوم در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مراسم بزرگداشت و ختم مرحوم سحابی، گفت که در اطلاعيه ای جزييات مربوط به مراسم را به اطلاع عموم خواهند رساند.
عزت الله سحابی ۸۱ ساله بيش از يک ماه بواسطه سکته مغزی در بيمارستان بستری بود و بامداد سه شنبه درگذشت.
گزارش خبرنگار ما حاکی است که افراد بازداشت شده، در طول مراسم با سخنان ناشايست و کنايه آميز به ماموران انتظامی، سعی در برهم زدن مراسم داشتند، اين درحالی است که ماموران نيز برای جلوگيری از هرگونه بی نظمی که می توانست در برنامه تدفين سحابی اخلال ايجاد کند، با حوصله و تدبير از بروز تشنج در مراسم جلوگيری کردند.
مشايعت کنندگان پيکر مرحوم سحابی در اين مراسم به غير از شعارهای مذهبی مانند الله اکبر و لا اله الا الله ، از سردادن شعارهای انحرافی پرهيز کردند.
البته برخی گزارش ها از بروز تنش هايی در مقابل منزل مرحوم حکايت دارد که با تدبير ماموران انتظامی، رفع شد.
به دنبال خاکسپاری پيکر مرحوم سحابی، افرادی که از تهران آمده بودند، لواسان را ترک کرده و نزديکان مرحوم نيز به منزل او رفتند.
بر اساس اين گزارش، هاله سحابی دخترمرحوم عزت الله سحابی به دنبال تشييع پيکر پدر براثر ايست قلبی در گذشت.
دختر عزت الله سحابی پيش از اين از عارضه هايی چون فشار بالای خون و قند رنج می برد. نزديکان وی گفتند که هاله در مراسم تشييع با مشکل قلبی مواجه شد و درپی انتقال به بيمارستان از دنيا رفت.
مرکز فوريت های پزشکی گزارش داده است که هاله سحابی در پی شرکت درمراسم تشييع پدر، دچار هيجان روحی زياد شده و در ناحيه قلب خود درد شديدی احساس می کند که پزشک خانواده آقای سحابی او را تحت مداوای اوليه قرار می دهد.
اکبر دلاور کارشناس اين مرکز گفت که خانم سحابی دچار ايست قلبی شده و تلاش پزشک حاضر در محل برای احيای قلب او بی نتيجه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016