چهارشنبه 11 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه مشترک فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران به مناسبت درگذشت هاله سحابی

بيانيه مشترک مطبوعاتی
فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر (FIDH)
جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران (LDDHI)

۱۱ خرداد ۱۳۹۰

هاله سحابی در حمله لباس شخصی ها به تشييع جنازه پدرش درگذشت
http://www.fidh.org/Iran-Haleh-Sahabi-dies-after-attack-by-plain?var_mode=calcul

جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران از طريق منابع دست اول و موثق در ايران مطلع شد که خانم هاله سحابی امروز صبح در اثر رفتار خشونت آميز در مراسم تشييع جنازه پدرش، آقای عزت الله سحابی، در گذشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالکريم لاهيجی، نايب رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و رييس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران امروز گفت: «مراسم مسالمت آميزتشييع جنازه عزت الله سحابی، رهبر سياسی ميهن دوست و مستقل قديمی که بيش از ۱۶ سال از عمر خود را در زندان های دو رژيم گذراند، امروز مورد حمله ماموران امنيتی ايران قرار گرفت و دختر او، هاله سحابی، در پی حمله خشونت بار ماموران لباس شخصی درگذشت. دولتمردان ايران برای آويختن به قدرت خويش و نفی حقوق مردم هيچ حد و مرزی قايل نيستند. به باور ما، مسئولان اين حملات خشونت بار با تضمين معافيت از مجازات، در نبودِ قوه قضاييه صالح و مستقل، عمل می کنند.»
بنا به گزارش ها شروع مراسم تشييع جنازه در ساعت ۸:۳۰ صبح اعلام شده بود، اما دستگاه های امنيتی و اطلاعاتی ديروز به خانواده آقای سحابی دستور دادند تا اين مراسم را در ساعت ۷ صبح شروع کنند. در نتيجه عده زيادی از مردم به مراسم نرسيدند. با وجود اين، جمعيت قابل توجهی در مراسم حضور پيدا کرد.
خانم هاله سحابی با در دست داشتن يک دسته گل و عکسی از پدرش در پيشاپيش تشييع کنندگان حرکت می کرد که ماموران لباس شخصی حمله و تلاش کردند عکس را از او بگيرند و پاره کنند. شاهدان عينی گفتند که ماموران امنيتی از باتوم استفاده کردند، خانم هاله سحابی به زمين افتاد و در راه بيمارستان درگذشت.
رسانه های رسمی ايران علت مرگ خانم سحابی را صرفا «ايست قلبی» گزارش کردند. اما آقای فريدون سحابی، عموی او، گفت خانم سحابی در اثر «مشت و لگد بر سينه و پهلو» افتاد و ديگر بلند نشد.
خانم هاله سحابی يکی از مدافعان حقوق زنان، عضو گروه مادران صلح و قران پژوه بود. او پس از دو بار دستگيری در اعتراض های مسالمت آميز سال ۱۳۸۸، به اتهام «تبليغ عليه نظام» و «اختلال در نظم عمومی» محکوم شد و در تاريخ ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ برای گذراندن حکم دو ساله خود به زندان رفت. وی پيش از فوت، برای ديدار با پدر بيمار خود در مرخصی موقت از زندان به سر می برد.
بيش از ۳۰ نفر، از جمله دکتر حبيب الله پيمان، يک مبارز ملی مذهبی قديمی ديگر، در مراسم تشييع جنازه دستگير شده اند.

جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران: lddhi(at)fidh.net
----------------------------------------------
تماس مطبوعاتی:
فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر:
Arthur Manet: +۳۳ ۱ ۴۳ ۵۵ ۹۰ ۱۹ / +۳۳ ۶ ۷۲ ۲۸ ۴۲ ۹۴
Karine Appy: +۳۳ ۱ ۴۳ ۵۵ ۱۴ ۱۲ / +۳۳ ۶ ۴۸ ۰۵ ۹۱ ۵۷


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016