پنجشنبه 19 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنايت در قزل‌حصار: وادار نمودن زندانيان به نگاه کردن صحنه اعدام ساير هم‌بندان‌شان، کانون حمايت از خانواده جان‌باختگان و بازداشتی‌ها

کانون حمايت از خانواده جان‌باختگان و بازداشتی‌ها ـ بنا به گزارش‌های رسيده از زندان قزل‌حصار تهران که زندانيان عادی با جرايم مختلف در آن نگه‌داری می‌شوند، هنگام اعدام زندانيان، ساير زندانيان را برای نگاه کردن به نحوه‌ی اعدام زندانی محکوم به اعدام، برای تماشای اعدام به محوطه زندان می‌آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درهنگام اعدام نيروهای حکومتی با انواع توهين‌ها زندانيان را وادار به نگاه کردن می‌کنند به‌طوری که اکثر زندانيان نسبت به اين کار ابراز انزجار می‌کنند و نمی‌خواهند شاهد اعدام يک انسان با شيوه‌ی ضد انسانی باشند. بنا بر اين خبر اگر زندانيان صحنه‌ی اعدام را نگاه نکنند زندانبانان با توهين و گرفتن باتون زير چانه، زندانيان را وادار به نگاه کردن می‌کنند .
به قرار اطلاع زندانی محکوم به اعدام را به شيوه‌ی غير انسانی و با تحقير و توهين طناب به گردن می‌اندازند و آن را درهمان صحنه روی زمين می‌کشند و سپس از روی زمين وی را به بالای دار می‌کشند تا زندانی با زجر بيش‌تری کشته شود.
اين اعمال غيرانسانی باعث خشم و انزجار ساير هم‌بندان آن‌ها است و همگی اين عمل حکومت را محکوم می‌کنند. از طرف ديگر بعد از اعدام نيز زندانی اعدام شده از توهين و انواع کارهای رذيلانه در امان نيست و با تحقير و بی‌احترامی با جسد زندانی برخورد می‌کنند.
زندان قزل‌حصار يکی از زندان‌های عادی ايران می‌باشد که زندانيان با انواع جرائم عادی نگه‌داری می‌شوند و تقريبأ هر روز در اين زندان چندين نفر را اعدام می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016